Jeg vil lige høre om det jeg oplever er normalt. Jeg bruger writer i 1.4 versionen og når jeg skal checke et ord der er blevet understreget af stavekontrolen kan jeg tit side og vente 3-4 sekunder efter jeg har klikket på det før forslagene kommer frem.
Derudover er writer begyndt at føles meget sløv nogen gange kan den ikke følge med min indtastning så jeg er begyndt at spekulere på om der er noget man kan rense ud i ??
Min maskine er en 1.2 gHest pentium M så det er ikke den hurtigste men det skulle da være ok. Har 256 mb ram til xp så måske det er underdimensioneret men alligevel.
venlig hilsen
Jakob
langsom stavekontrol
Re: langsom stavekontrol
Mængden af ordbøger skulle have indflydelse på hastigheden af stavekontrollen. Kan du undvære nogen af dem, du har installeret?
Vh
Ejnar
Ejnar
Det er ikke umuligt. Jeg ikke lige fundet ud af hvordan man administrer dem. Jeg har vel installeret en selv såvidt jeg husker. Når jeg kigger i den menu man får når man vil tilføje et ord så har jeg tre muligheder: standard.dic, soffice.dic og sun.dic. Jeg kan ikke lige finde ud af hvilket der er DK udgaven, kan du hjælpe her?Ejnar wrote:Mængden af ordbøger skulle have indflydelse på hastigheden af stavekontrollen. Kan du undvære nogen af dem, du har installeret?
jeg kom til at tænke på om det også kan skyldes den til stadighed voksende liste af ord writer bruger til autocomplete?? men er sgu heller ikke klar over hvordan den administreres.
Venlig hilsen
Jakob
Klik på Funktioner -> Indstillinger og vælg Sprogindstillinger -> Sprog. Under "Standardsprog for dokumenter" kan du i "drop-down" feltet se et flueben ud for de sprog, der har ordbog installeret.Det er ikke umuligt. Jeg ikke lige fundet ud af hvordan man administrer dem. Jeg har vel installeret en selv såvidt jeg husker. Når jeg kigger i den menu man får når man vil tilføje et ord så har jeg tre muligheder: standard.dic, soffice.dic og sun.dic. Jeg kan ikke lige finde ud af hvilket der er DK udgaven, kan du hjælpe her?
De tre *.dic er de standardordbøger, hvor du kan gemme dine egne tilføjelser til ordbøgerne.
Ordfuldførelsen styres fra Funktioner -> AutoKorrektur under fanebladet Ordfuldførelsejeg kom til at tænke på om det også kan skyldes den til stadighed voksende liste af ord writer bruger til autocomplete?? men er sgu heller ikke klar over hvordan den administreres.
Håber det hjælper.
Vh
Ejnar
Ejnar
Standard.dic, Soffice.dic og Sun.dic
Hvad er forskellen på og meningen med de tre ordbøger, der er nævnt i overskriften (og som kommer frem, når kan klikker på et ord, stavekontrollen har understreget)?
Hvilken ordbog anbefaler "de kloge", at man vælger at sætte det ny ord ind i og hvorfor?
Min Writer har tilsluttet bulgarsk og dansk ordbog. Den sidste er ok, men den første vil jeg aht. hastigheden gerne have koblet fra. Når jeg klikker på fluebenet i rullemenuen, sker der intet. Hvad gør jeg?
Venlig hilsen og på forhånd tak
Morten
Hvilken ordbog anbefaler "de kloge", at man vælger at sætte det ny ord ind i og hvorfor?
Min Writer har tilsluttet bulgarsk og dansk ordbog. Den sidste er ok, men den første vil jeg aht. hastigheden gerne have koblet fra. Når jeg klikker på fluebenet i rullemenuen, sker der intet. Hvad gør jeg?
Venlig hilsen og på forhånd tak
Morten
Re:langsom stavekontrol
Jeg har også problemet-
Når jeg højreklikker første gang tager det også computeren en krig at komme med alternativer.
Når jeg højreklikker første gang tager det også computeren en krig at komme med alternativer.