hejsa.
er der en eller flere der kan hjælpe mig.
jeg skriver ugesedler til min arbejdsskiver hver uge i open office tekstbehandlingsprogram, men han kan IKKE læse det.
er det fordi han bruger microsoft word, og at de to programmer ikke kam "læse" hinanden ?
håber du/i kan hjælpe mig.
mvh
martin
Den klart bedste er at gå ind i "Filer" og vælg "Eksporter som PDF...". Nu kan din fil læses af Acrobat Reader, som er et gratisprogram, din chef med garanti har liggende på sin computer. Desuden er du helt sikker på, at din fil ser ens ud på din computer og din chefs computer.
Den næstbedste løsning er at gå ind i "Gem som..." og under filtype vælge et passende ".doc"-format. Nu kan filen (forhåbentlig) læses af Word. Der kan dog ske nogle uheldige ændringer af filen under konverteringen. Dette problem bliver mindre med OpenOffice 2.0.
Den allerbedste løsning er dog naturligvis at få din chef til at skifte til OpenOffice. Jeg mener, programmet er jo gratis, så hvad er problemet?