Litteraturliste problem + nogle andre spørgsmål

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Rasmus

Litteraturliste problem + nogle andre spørgsmål

Post by Rasmus »

Hej,
Jeg håber der er nogen der har mulighed for at svare på dette ASAP.

Jeg er i gang med at skrive en opgave, og skal derfor naturligvis lave kildeliste. Jeg har indtastede kilden i Litteraturdatabasen og indtastet et kortnavn etc. Jeg vil herefter henvise til kilden i en fodnote og indsætter derfor et litteraturdatabase element. Her kommer problemet så, når jeg indsætter det er det kun det korte navnet den viser, fx [Tyrk skal med, m. hvorfor] (med klammer) i stedet for Andersen, Lars Erslev (2001): "Tyrkiet skal med, men hvorfor egentlig?" Politologiske studier, nr. 4, s.63-70.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få det til at virke ordenlig?

Kan man på en måde få den til at skrive hele databasen ud under litteraturlisten? Idealt set efter primær og sekundær litteratur (kan man sorter efter dataen der er indtastet, fx så man først sorter efter customfield 1 der enten er 0 eller 1, og derefter alfabetisk)?

Er det "bedst" at placerer kapitelnavns henvisningen i hoved eller foden af siden?

På forhånd tak,
Rasmus
Rasmus

Re:Litteraturliste problem + nogle andre spørgsmål

Post by Rasmus »

Jeg bruger programmet JabRef men det er BibTex, kan man på en eller anden måde bruge det i OpenOffice?
Jeg overvejer lidt bare at skrive det i LaTex, men så er der bare ikke stavekontrol og desuden erjeg under lidt tidspres...
Post Reply