Hjælp en underviser i Open Office

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Boxerpige

Hjælp en underviser i Open Office

Post by Boxerpige »

Jeg underviser på aftenskole og er lige begyndt at undervise i Open Office men nu er jeg rendt ind i et problem Hvordan sætter man Wordart dvs. overskrifter i forskellige faconer ind i Open Office?

:shock:

På forhånd tak for hjælpen

Hilsen
Boxerpige
kkn

Re:Hjælp en underviser i Open Office

Post by kkn »

Jeg er selv ny bruger af OOo - så mit svar må tages med et vist forbehold, men..... Der findes ikke en funktion, der svare direkte til WordArt, men du kan bruge FontWork funktionen i tegneprogrammet og derfra overføre det til tekstdokumentet.
Jeg tror ikke, at FontWork kan åbnes direkte i tekstprogrammet - men det kan nogen af de mere erfarne OOo brugere måske svare på.

Keld
kkn

FontWork - WordArt

Post by kkn »

Efter at ha' siddet og leget lidt med min nye 2.0 beta - kan jeg sige, at FontWork bliver stærkt forbedret, i mine øjne bliver den fuldt på højde med WordArt.
Så nu er det bare at vente på "the final release".

Keld
kkn

FontWork igen igen

Post by kkn »

Jeg har lige leget lidt mere.
I 2.0 er det muligt selv at "importere" FontWork til Writer og lægge funktionen direkte i værktøjslinien.
Jeg skal nok komme med en beskrivelse, når den endelige 2.0 er blevet frigivet.

Keld
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Er det bare mig, eller er Fontwork fuldstændigt gemt? Jeg kan kun finde det fra værktøjslinien DRAW? Det er da ærgeligt at det er så skjult for menigmand.

Jeg husker det ikke helt præcist i 1.1.4, men det ser væsentligt forbedret ud i 2.0.. måske lige lovlig MS'et, men det lader jo til at de virkelig vil gøre OOo til en let byttehandel med MSO.
Guest

Post by Guest »

Wordart er i openoffice under punktet fontwork.
Først, markeres tekst og derefter går du ind i hjælpemenuen Formater, her er Fontwork et underpunkt.
Carsten Koch
Post Reply