Jeg lavede engang et ret nyttigt dokument i Word (jeg mener det var 2003 S/T), som jeg var meget glad for at bruge.
Nu skal jeg bruge det igen, men det ser helt forkert ud i openoffice 1.1.2 på min Fedora 3.
Jeg har ikke mulighed for at lægge det på nettet, men hvis i vil hjælpe mig med problemet kan jeg sende filen til jer hvis i lægger jeres mail adresse.
Venlig hilsen
Andreas
Fejl i konvertering
-
Re:Fejl i konvertering
En ting er sikkert, og det er at importen af Word dokumenter er blevet meget bedre i senere versioner af OOo, hvor stort springet er fra 1.1.2 til 1.1.4 ved jeg ikke.
Skal man åbne Word dokumenter nu og da, så gør man klogt i at checke OOo 2.0 ud når den kommer til marts (på engelsk, dansk følger).
Du er velkommen til at sende til mig, min e-mail står på min hjemmeside
Skal man åbne Word dokumenter nu og da, så gør man klogt i at checke OOo 2.0 ud når den kommer til marts (på engelsk, dansk følger).
Du er velkommen til at sende til mig, min e-mail står på min hjemmeside

-

Det her dokument fejlimporterer OOo 1.1.4, StarOffice 7 (update 4) og OOo 2.0.
Så vidt jeg kan se er grafikken importeret og placeret korrekt, mens tekstrammerne (frames) er placeret samlet ude i venstre side af siden... 6 små og 6 store... i stedet for direkte oven på grafikken, ikke?
Det du skal gøre er, at trække de grå tekstrammer ind på deres pladser i grafikken og så gemmer du dokumentet i WRITERS EGET format til fremtidig brug.
Det er gudskelov en meget lille opgave i dette tilfælde!

Kaaredyret wrote:
du stødt på en beskrivelse, der nærmere definerer forbedringerne i
MS-Word-import ved OOo 2.0?
Janus
--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.
International Development Studies.
ESST - Society, Science and Technology in Europe.
Jeg kan forstå at import af MS-Word dokumenter løbende bliver forbedret. ErSkal man åbne Word dokumenter nu og da, så gør man klogt i at checke
OOo 2.0 ud når den kommer til marts (på engelsk, dansk følger).
du stødt på en beskrivelse, der nærmere definerer forbedringerne i
MS-Word-import ved OOo 2.0?
Janus
--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.
International Development Studies.
ESST - Society, Science and Technology in Europe.
-
Ja, men det er ikke rigtigt sådan ET fortløbende dokument jeg har set, men de mange, mange "release notes" der nu har været publiceret. De
ledsager hver enkelt developer release og er elendig læsning hvis man som du nok bare lige vil have et overblik over hvad der er forbedret.
De bruger (så vidt jeg kan se) rigtig meget energi på at forbedre Microsoft importen, desværre lidt på bekostning af udvikling af nye funktioner.
Import vil i øvrigt altid skabe problemer, da to programmer som regel fungerer forskelligt og data ikke behandles ens. Nogle funktioner er sågar ikke understøttet i det ene program. Jeg kan se at nogle funktioner i OOo er blevet modificeret så de virker som i Microsoft Office (for kompatibilitetens skyld).
ledsager hver enkelt developer release og er elendig læsning hvis man som du nok bare lige vil have et overblik over hvad der er forbedret.
De bruger (så vidt jeg kan se) rigtig meget energi på at forbedre Microsoft importen, desværre lidt på bekostning af udvikling af nye funktioner.
Import vil i øvrigt altid skabe problemer, da to programmer som regel fungerer forskelligt og data ikke behandles ens. Nogle funktioner er sågar ikke understøttet i det ene program. Jeg kan se at nogle funktioner i OOo er blevet modificeret så de virker som i Microsoft Office (for kompatibilitetens skyld).