Page 1 of 1

Kan ikke gemme filer

Posted: 10. Jan 2010 14:41
by Bonnielad
Hej.
Jeg har pludselig fået det problem at jeg ikke kan gemme filer i både writer, calc og som PDF. Writer-filen hedder bare "Fil" og PDF-filen hedder "10-fil".
Fejlen er opstået inden for de sidste par dage og uden jeg har foretaget nogle ændringer i programopsætningen.
Jeg har kørt med ver. 3.0, men har, for at prøve om det kunne løse problemet, installeret 3.1. Det har ikke hjulpet.
Jeg vil lige fortælle at jeg i starten af december konverterede fra Vista til Windows 7. Og har indtil nu ikke haft disse problemer.
Nogen som kan hjælpe med at løse mit problem?
Hilsener Bonnielad

Posted: 11. Jan 2010 11:56
by Jens S
Hej
Jeg har indtryk at der er opstået en fejl i dine grundlæggende indstillinger, så udskift din profil. Søg i dette forum efter "profil" (uden anførselstegn) for at finde vejledning. Du bør også undersøge, når du gemmer filer, om check-boksen 'Automatisk filendelse' er markeret. Find ud af om dine fil-tilknytninger (associeringer) er i orden, at f.eks. odt-filer åbnes af OpenOffice writer.

Mvh
Jens

Posted: 11. Jan 2010 15:11
by Bonnielad
Hej Jens
Tak for hurtigt og fint svar. Jeg brugte "udelukkelsesmetoden" og startede med at sætte markering i "Automatisk filendelse".
Og tilsyneladende kører programmet fint igen. Fil-tilknytningerne er OK.
Udskiftning af min profil har jeg ikke prøvet endnu - men vil have det in mente hvis jeg skulle få problemer igen.
Jeg har brugt OpenOffice længe - det er et super program.
Hilsener Bonnielad