Problem med ctrl+c/ctrl+v

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Tititsha

Post by Tititsha »

Jeg har netop installeret Open Office 3.1 på 4 pc'er. Men på to af pc'erne kan jeg ikke få ctrl+c og ctrl+v til at virke. Det drejer sig om en Mac, en Acer og en Medion - alle laptops, samt en Medion stationær. Det er de to Medion der ikke fungerer rigtigt. Laptop'en kører med Vista mens den stationære kører W7.
Jeg har svært ved at forestille mig, at problemet har noget at gøre med, at begge er Medion, idet de er næsten så forskellige, som de kan blive.
Nogen løsningsforslag?
Jens S

Post by Jens S »

Det er tilsyneladende noget der sker for nogle. Se http://user.services.openoffice.org/en/ ... rl#p110801 og prøv at resette din profil.

Har du prøvet at under Funktioner - Tilpas - Tastatur at sætte genvejstasterne her. (Måske skulle du prøve version 3.2 som er ude i beta)

Mvh
Jens
Tititsha

Post by Tititsha »

Hej jens S.
Jeg har forsøgt med anvisningerne i det link du sendte og jeg har slettet og geninstalleret OOo. Men lige lidt har det hjulpet.
Der må være andre, som er stødt på samme problem.
Jens S

Post by Jens S »

Jeg kan godt finde flere med samme problem, men desværre ingen løsning. At det skulle være Medion computere tror jeg ikke, jeg har selv en Medion desktop og Medion Netbook og de virker ok.
Kommandoen ctrl+x/v er afhængig af selve programmet, men også din profil har indflydelse, og endelig kan den odf-fil (og dens skabelon) du bruger forhindre udførelse af bestemte kommandoer. Profilen finder du ved under Start->Kør: %appdata% og så gå ned til mappen OpenOffice.org (det skulle virke und alle Windows)

Et vildt skud:
Afinstaller OpenOffice og slet profilen (profilen bliver ikke slettet ved afinstallation og bliver genbrugt ved næste installation/opdatering).
Når man installerer, pakkes programmet først ud på skrivebordet i en mappe. Kopier denne mappe fra en af de korrekt kørende maskiner over på Medion maskinen, gå ind i mappen, find en fil der hedder openofficeorg##.msi og dobbeltklik for at installere.
Tititsha

Post by Tititsha »

Hej Jens S
Først nu har jeg fået tid til at løse mit problem. Jeg forsøgte alt det du foreslog, men intet hjalp. Det der manglede var imidlertid en gang oprydning i Registreringsdatabasen. Til dette benyttede jeg programmet "SLOW-PCfighter". D.v.s. at Open Office havde efterladt noget i registreringsdatabasen, som forhindrede funktionen ctrl+c/ctrl+v.
Men i hvert fald tak for hjælpen - og godt nytår.
Post Reply