Findes der i OppenOffice et program eller er I bekendt med et godt, brugervenligt og prisbilligt program som man kan bruge i stedet for at købe Microsoft Frontpage?
Med venlig hilsen
Faber
Websideredigering
Moderator: Lodahl
-
Re:Websideredigering
OpenOffice.org kan også bruges til at lave hjemmesider med, men det afhænger naturligvis af jeres behov. Alternativt kan I prøve Mozilla, der også indeholder en editor.
mvh
Søren
mvh
Søren
-
Re: Websideredigering
Ja!Anonymous wrote:Findes der i OppenOffice et program eller er I bekendt med et godt, brugervenligt og prisbilligt program som man kan bruge i stedet for at købe Microsoft Frontpage?
Med venlig hilsen
Faber
http://www.nvu.com/
OpenOffice vil jeg ikke anbefale til hjemmesider; prøv NVU før du prøver andre alternativer, NVU er klart det bedste med de mest lovende fremtidsudsigter.Finally! A complete Web Authoring System for Linux Desktop users as well as Microsoft Windows users to rival programs like FrontPage and Dreamweaver.
Nvu (pronounced N-view, for a "new view") makes managing a web site a snap. Now anyone can create web pages and manage a website with no technical expertise or knowledge of HTML.
-
I en sen nattetime sidder jeg her og må simpelthen anbefale NVU een gang til. Bemærk især ruleren, der viser hvor brede celler er i pixels, når man arbejder i en celle.
Jeg har ellers været glad for Frontpage, men nu hopper jeg af og over til NVU. Gutterne bag NVU og Firefox bidrager med gratis programmer i verdensklasse, og jeg synes rent faktisk at de gør det langt bedre end folkene bag OOo, der kæmper for at være kompatibel og meget lig MS Office.
Firefox og NVU tør være sig selv og bidrager med innovation, nye idéer eller streamlining af gamle og implementerer dem som havde de user labs en masse bag sig.
http://www.nvu.com
Jeg har ellers været glad for Frontpage, men nu hopper jeg af og over til NVU. Gutterne bag NVU og Firefox bidrager med gratis programmer i verdensklasse, og jeg synes rent faktisk at de gør det langt bedre end folkene bag OOo, der kæmper for at være kompatibel og meget lig MS Office.
Firefox og NVU tør være sig selv og bidrager med innovation, nye idéer eller streamlining af gamle og implementerer dem som havde de user labs en masse bag sig.
http://www.nvu.com
Hej
Kan godt se at Nvu ser yderst interessant ud, men har den nogle temaer ligesom Frontpage??
(ved godt at dette intet har at gøre med OOo).
Hilsen
Frank
Kan godt se at Nvu ser yderst interessant ud, men har den nogle temaer ligesom Frontpage??
Hilsen
Frank
-
Nej - temaer er i øvrigt en fælde, nem formatering, jovist, men giver tit meget kedelige resultater. Det bedste råd jeg kan give, hvis man vil lave fleksible sider med total kontrol, det er at bruge style sheets, altså bruge streng typografisk kontrol af siderne. Ændrer man sit style sheet, så vil man (hvis man bruger samme style sheet på hele sitet), centralt kunne ændre design i stort eller små omfang på et helt website!Anonymous wrote:Hej
Hilsen
Frank
Det er i øvrigt Writers styrke... udbredt brug af typografier, langt mere tænkt i dybden end i Word. Her tænker jeg dog på dokumenter, ikke hjemmesider/HTML.
Total brug af style sheets (CSS) er dog mere noget man ser på professionel hjemmesider eller på de checkede amatørsider, mens temaer mere bruges til hyggehjemmesider.