Import af worddok med indholdsfortegnelse

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
perbj

Import af worddok med indholdsfortegnelse

Post by perbj »

Hej.

Jeg prøver at overbeviser min systemadministrator om alle de licenspenge der er at spare ved fx at anvende OO frem for MSW. Jeg har hårdnakket påstået, at Writer nogenlunde kan det samme som Word. Han fandt straks et dokument, som ikke fungerede i Writer.
Dokumentet har en indholdfortegnelse, hvor overskrifterne linker til brødteksten. Dette bliver ikke "læst" af Writer og betyder, at indholdsfortegnelsen slet ikke vises i Writer.
Jeg tror/håber på, at der er en indstilling i Writer jeg skal 'klikke af', men hvor sidder den?

Jeg ville gerne vedhæfte dokumentet, men er det muligt i dette forum?

Mvh. Per
Ejnar

Post by Ejnar »

Naturligvis kan man det :-D

Søg i hjælpen efter
indholdsfortegnelser;Hyperlinks som elementer

Så får du:
8<---8<---8<---8<---8<---8<---8<---8<---
For at tildele hyperlink til punkter i en indholdsfortegnelse:
Du kan tildele en krydshenvisning som et hyperlink til punkter i en indholdsfortegnelse.
1.Højreklik i indholdsfortegnelsen, og vælg så Rediger indeks/oversigt.
2.Klik på fanebladet Elementer.
3.Klik på overskriftsniveauet, som du vil knytte hyperlink til, i listen Niveau.
4.I området Struktur skal du klikke i feltet foran E# og så klikke på Hyperlink.
5.Klik i kassen bag E, og klik så på Hyperlink.
6.Gentag for hvert overskriftsniveau, som du vil oprette hyperlinks til, eller klik på knappen Alle niveauer for at anvende formateringen på alle niveauer.

Så bare klø på....
Vh
Ejnar
perbj

Post by perbj »

Ejnar wrote:Naturligvis kan man det :-D

Søg i hjælpen efter
indholdsfortegnelser;Hyperlinks som elementer

Så får du:
For at tildele hyperlink til punkter i en indholdsfortegnelse:
Du kan tildele en krydshenvisning som et hyperlink til punkter i en indholdsfortegnelse.
1.Højreklik i indholdsfortegnelsen, og vælg så Rediger indeks/oversigt.
2.Klik på fanebladet Elementer.
3.Klik på overskriftsniveauet, som du vil knytte hyperlink til, i listen Niveau.
4.I området Struktur skal du klikke i feltet foran E# og så klikke på Hyperlink.
5.Klik i kassen bag E, og klik så på Hyperlink.
6.Gentag for hvert overskriftsniveau, som du vil oprette hyperlinks til, eller klik på knappen Alle niveauer for at anvende formateringen på alle niveauer.

Så bare klø på....
Det første problem er, at når jeg åbner doc filen i Writer, henter den ikke indholdsfortegnelsen med ind. Ved du hvordan det gøres? Bortset fra det, så mange tak for det hurtige svar.
Strange

Re: Import af worddok med indholdsfortegnelse

Post by Strange »

perbj wrote:Hej.

okumentet har en indholdfortegnelse, hvor overskrifterne linker til brødteksten. Dette bliver ikke "læst" af Writer og betyder, at indholdsfortegnelsen slet ikke vises i Writer.
Jeg tror/håber på, at der er en indstilling i Writer jeg skal 'klikke af', men hvor sidder den?
Mvh. Per
OOo kan ikke oversætte den måde .doc anvender indholdsfortegnelse, ligesåvel, som en indholdsfortegnelse lavet i writer ikke kan gemmes som .doc filformat og læses af word.

Så på den måde har han ret, men natruligvis kan du manuelt lave det på ny i det importerede fil som anvist ovenover.
Strange

Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Strange

Post by Strange »

Så har jeg lykkedes med at åbne en .doc fil med indholdsfortegnelse og fået den til at gemme, med virksom indholdfortegnelse som .odt.

Men jeg har kun fået det til at lykkedes på denne ene måde:

Jeg har hentet og installeret denne konverter http://katana.oooninja.com/w/odf-conver ... r/download (som er en bedre .docx tolker end den indbyggede i OOo), derefter åbnede jeg en .doc fil fra vores intranet og vupti den var med virksom indholdfortegnelse og jeg kunne gemme den som virksom .odt fil.

Så prøvede at gemme .doc filen på skrivebordet før jeg åbnede den, men her blev indholdsfortegnelsen ikke virksom.

Min konklusion: læg .doc filerne op på et webbaseret host og prøv at åbne dem derfra. Måske vil det kunne virke.
Strange

Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Post Reply