Jeg har i går installeret version 3.0 efter at have brugt version 2 siden januar.
Når jeg i Stifinder eller Denne Computer klikker på et OOo tekstdokument, åbner dokumentet nu ikke som det gjorde forud. I stedet starter min browser op og jeg må til at klikke mig frem til hvilket program jeg vil bruge til at åbne filen. Jeg har prøvet om jeg kan vælge "åbn med" og så klikke mig frem til swriter.exe, men det går ikke. I hvert fald gemmer computeren ikke denne mulighed så jeg kan genbruge den næste gang jeg skal åbne et dokument.
Det kan da ikke være rigtigt, og mit spørgsmål bliver derfor nærmest hvordan jeg indstiller filassociationerne så computeren automatisk vælger Writer.
Mvh
munchped
Åbning af filer
Moderator: Lodahl
-
Åbning af filer
Hej munchped
Højreklik på et af dine OOo tekstdokumenter og vælg Egenskaber. Generelt -> Skift. Klik dig frem til den nye swriter. Sørg for der er markeret i felter "Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil"
Højreklik på et af dine OOo tekstdokumenter og vælg Egenskaber. Generelt -> Skift. Klik dig frem til den nye swriter. Sørg for der er markeret i felter "Brug altid det valgte program til at åbne denne type fil"
Hilsen JR
Re: Åbning af filer
Tak for hjælpen.Jørgen Rasmussen wrote:Hej munchped
Dit svar var ikke helt korrekt, men det fik mig til at eksperimentere.
Jeg havde tidligere gjort præcis som du skriver. Det virkede ikke (heller ikke da jeg prøvede det en sidste gang) men nu prøvede jeg så i stedet med soffice.exe, og så virkede det.
Mvh
munchped