Page 1 of 1
MSO Office format som standard for alle brugere?
Posted: 1. Oct 2008 14:19
by itbg
Findes der en måde reg databasen eller lignende hvor man kan sætte OOo 2.4.1 og 3.0 til at gemme i .doc .xls og .ppt som standard?
Vi har en del brugere, og vil meget gerne slippe for at skulle lave denne ændring for dem alle, hver gang de skal anvende OOo
Dette er en hurdle som får de minde IT kyndige brugere til at higes efter MSO pakken.
Posted: 1. Oct 2008 15:36
by Lodahl
Jeps,
Det letteste er faktisk at køre installationsprogrammet igen, og så vælge reparer. I sidste eller næstsidste skærmbillede kan man sætte flueben for, om OpenOffice.org skal benytte .doc, .xls og .ppt som standard filformat.
Posted: 1. Oct 2008 15:42
by itbg
Vil dette gælde alle brugere eller kun installatøren?
Vil dette også gælde for formatet man gemmer i?
Posted: 1. Oct 2008 17:28
by Lodahl
1) Det kommer an på, om OOo oprindeligt er installeret for 'Alle brugere' eller 'kun for mig'.
2) Det gælder at OOo som standard benytter MS-Office formater når der skal gemmes.
Posted: 1. Oct 2008 17:52
by Jens S
Hvis du går ind i OpenOffice Funktioner - Indstillinger- Indlæs/gem - Generelt kan du ændre Dokumenttype - Gem altid som
og her sætte
Tekstdokument -> Microsoft Word 97/2000/XP
Regneark -> Microsoft Excel 97/2000/XP
Præsentation -> Microsoft PowerPoint 97/2000/XP
Gem det og gå ud af OpenOffice, også Quickstarter.
Find derefter filen Setup.xcu i C:\Documents and Settings\BRUGER\Application Data\OpenOffice.org2\User\registry\data\org\openoffice, kopier den til alle de andre installationer. Dette for XP, i Vista findes filen C:\Users\BRUGER\AppData\Roaming\OpenOffice.org\2\user\registry\data\org\openoffice\ for at få samme opsætning.