Datatabel i Calc

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Thiram

Datatabel i Calc

Post by Thiram »

Hej

Jeg vil gerne have en datatabel under mine grafer, men ikonet forbliver nedtonet, lige meget hvilken graf jeg vælger.
Jeg har forsøgt både i ver. 2.4.1 og ver. 3.0 beta, - uden held.
Det er data jeg har importeret fra Excel men graferne laver jeg i Calc.

Nogen der kan guide mig til en løsning?

Mvh.
Thiram
Jens S

Post by Jens S »

Hej!

Nej jeg kan ikke give dig en løsning. At indsætte data som en tabel i diagrammet er ikke understøttet i calc.

Hvis det skal bruges i en udskrift, kan du så ikke blot placere diagrammet ovenover datatabellen i regnearket.

mvh
Jens
Thiram

Post by Thiram »

Det er ikke en tabel som i Writer jeg ønsker at få vist men derimod det, der hedder en diagramdatatabel (data chart tabel).
I værktøjslinien "Formatering" ligger ikonet som standard nr. 2 fra venstre. Ikonet er desværre nedtonet, lige meget hvilken diagramtype jeg vælger forbliver ikonet inaktiv.

Hvis funktionen ikke er understøttet i Calc må der være planer om at den skal understøttes på et senere tidspunkt, hvorfor ellers indsætte ikon til funktionen :roll:

Mvh.
Thiram
Jens S

Post by Jens S »

Hvis du i et writer dokument vælger Indsæt - Objekt - Diagram, indsættes et standarddiagram. Dobbeltklikker du på dette diagram, bliver ikonen Diagramdatatabel synlig og ved aktivering vises en tabel du kan rette i.

MS Excel har en funktion hvor man kan vise datatabel under x-aksen i diagrammet, og om calc også skal have det vides ikke og jeg har heller ikke savnet det.

mvh
Jens
Thiram

Post by Thiram »

Der var lige netop funktionen fra MS Excel jeg søgte, men diagramdatatabel dækker åbenbart lidt andet i Ooo.

Jeg finder en anden løsning til at vise mine data, så det hele kan foregå i Calc.

Tak for hjælpen.

Mvh.
Thiram
Post Reply