Jeg har lige taget den nyeste version af Open Office i brug. (1.1.2 DK) og er stødt ind i et problem.
Ifbm. jeg skriver "revurderet" i OO markerer stavekontrollen at ordet er stavet forkert. Jeg højre kilkker på ordet og får en liste med muligheder heriblandt: "revurdere" og
"revurdere t". Derefter får jeg fejlagtigt klikket på "revurdere". Nu er fanden løs, for nu er det ikke længere muligt at skrive "revurderet" uden at stavekontrollen automatisk retter til "revurdere". Jeg har uden held søgt højt og lavt for at finde ud af hvordan dette rettes tilbage.
Er der nogen der kan hjælpe?
Også, hvordan retter man et fejlagtigt ord i stavekontrollen, som eksemplevis
"revurdere t"?
Hilsen
Bo
Problemer med at stavekontrol automatisk retter ord
Autokorrektur
Mon ikke, du har Autokorrektur slået til? Check "Funktioner" -> "AutoKorrektur/AutoFormat" -> "Indstillinger", punktet "Anvend erstatningstabel".
Jeg har altid opfattet stavekontrollens forslag med mellemrum som et forsøg på (i dette tilfælde at sige): "Har du glemt et mellemrum, så der skal stå 'revurdere' efterfulgt af et ord, som begynder med 't'".
Du kan ikke rette i standardordbøgerne, men du kan evt. lave en "ignorer-ordbog". Se "Funktioner" -> "Indstillinger" -> "Sprogindstillinger" -> "Skrivehjælp" -> Knappen "Ny" ud for "Brugerordbøger".
Jeg har altid opfattet stavekontrollens forslag med mellemrum som et forsøg på (i dette tilfælde at sige): "Har du glemt et mellemrum, så der skal stå 'revurdere' efterfulgt af et ord, som begynder med 't'".
Du kan ikke rette i standardordbøgerne, men du kan evt. lave en "ignorer-ordbog". Se "Funktioner" -> "Indstillinger" -> "Sprogindstillinger" -> "Skrivehjælp" -> Knappen "Ny" ud for "Brugerordbøger".
Vh
Ejnar
Ejnar
Autokorrektur
Jo jeg har autokorrektur slået til og når jeg slår den fra kan jeg også godt få lov til at skrive "revurderet". Jeg havde ikke overvejet at slå den fra, da jeg antog at jeg ville finde "revurderet" > "revurdere" i erstatningstabelen ("funktioner" -> "autokorrektur/autoformat" -> "erstat") og derefter slette den - det gjorde jeg ikke og gør stadig ikke???
Din forklaring med "har du glemt et mellemrum" har kastet lys - tak!
Hilsen
Bo
Din forklaring med "har du glemt et mellemrum" har kastet lys - tak!
Hilsen
Bo
Autokorrektur
Har eksperimenteret lidt og fundet ud af følgende:
1) Hvis jeg afslutter OOo og starter op igen er autokorrektur af "revurderet" forsvundet
2) Hvis jeg åbner et nyt dokument uden at genstarte OOo er autokorrektur af "revurderet" stadig aktiv.
Autokorrekturen af "revurderet" er derfor en flygtig størrelse, hvilket forklare hvorfor den ikke kan ses i erstatningstabellen. Er der en dybere mening med dette?
Hilsen
Bo
1) Hvis jeg afslutter OOo og starter op igen er autokorrektur af "revurderet" forsvundet
2) Hvis jeg åbner et nyt dokument uden at genstarte OOo er autokorrektur af "revurderet" stadig aktiv.
Autokorrekturen af "revurderet" er derfor en flygtig størrelse, hvilket forklare hvorfor den ikke kan ses i erstatningstabellen. Er der en dybere mening med dette?
Hilsen
Bo