Konvertering af Excel

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
Guest

Konvertering af Excel

Post by Guest »

Hejsa!
Har prøvet at konvertere et Excel ark til OO, men de flettede celler bliver ophævet ved konverteringen. Det samme gør sig i øvrigt gældende hvis man konverterer den "anden" vej. Er der et eller andet "klog hoved", som har løsningen på dette, eller bare et bedre forslag end at ændre alle regneark. Det skal lige siges, at jeg har rigtig mange Excel-ark med flettede celler som i given flad skal konverteres, og desværre så bruger de personer der nogle gange skal læse mit ark Execl, så en permanent løsning ville klart være at foretrække.

På forhånd 1000 tak for hjælpen.

Mvh. Michael L
Søren Thing Pedersen

Re:Konvertering af Excel

Post by Søren Thing Pedersen »

Jeg har lavet et simpelt Excel-regneark (MS Office 2002 SP2), flettet to celler horisontalt, gemt, og åbnet Excel-regnearket i OpenOffice.org 1.1.1. De flettede celler var også flettet, da jeg åbnede Excel-regnearket i OpenOffice.org, så jeg kan ikke bekræfte problemet.

Hvilke versioner bruger du?
Jeppesen

Post by Jeppesen »

Hvordan kan man importere et regneark fra Exel, der indeholder flere diagrammer, ved åbning forsvinder alle tekster og celle henvisninger kommer ikke med.
MVH Jeppe
Fie

Post by Fie »

Hvordan kan man importere et regneark fra Exel, der indeholder flere diagrammer, ved åbning forsvinder alle tekster og celle henvisninger kommer ikke med.
MVH Jeppe
Guest

Post by Guest »

Jeg har samme problem med flettede celler. Mine brugere brugte MS office 4.2. Vi ville gerne væk fra office 4.2, men hvis der ikke er noget der er kompatibelt, har vi et problem.

MVH. Martin.
Søren Thing Pedersen

Post by Søren Thing Pedersen »

Kan du henvise til et eksempel dokument?
Guest

Post by Guest »

Jeg har opdaget at når jeg indlæser et Excel regne ark, bliver _ til - i mine faneblade. Det betyder at mine feltreferencer bliver invalide.

ligeledes bliver mine stregtegninger (diagrammer) helt væk, når den konverterer fra word.

Er der en løsning på dette?

MVH. Martin
gæst2

Post by gæst2 »

Anonymous wrote:Jeg har opdaget at når jeg indlæser et Excel regne ark, bliver _ til - i mine faneblade. Det betyder at mine feltreferencer bliver invalide.

ligeledes bliver mine stregtegninger (diagrammer) helt væk, når den konverterer fra word.

Er der en løsning på dette?

MVH. Martin
Jeg har lige åbnet et MS Excel dok. med 8 faner og ref. mellem de enkelte ark (faner). Alt overføres korrekt til 1.1.4 inklusiv celleformatering. Underligt at du ikke kan...

//
Fie

Konvertering fra Exel

Post by Fie »

Hej i gruppen.
Jeg har før skrevet om et/en exel fil der ikke kan konveteres til OpenOffice.
I min fil har jeg et stort ark der indeholder mange oplysninger, disse oplysninger har jeg derefter lavet til diagrammer i samme fil men med nye diagrem ark. Og det fungerer. Når jeg så henter filen ind i OpenOffice er der ikke sket nogen med arket der indeholder oplysninger, men alle ark der efterfølgende er tilføjet som diagrammer er væk. der kommer kun en overskrift på diagrammet alt andet er væk også de oplysninger der fortæller hvad de enkelte søjler betyder, Exel bruger navnet FORKLARING og serierne er også væk.
Ergo hvad gør jeg? Har prøvet at gemme filen i de forskellige formater der findes i Gem Som.

Fie
Post Reply