ordbøger igen igen

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
thj01

ordbøger igen igen

Post by thj01 »

efter jeg har opgraderet til 2.0.3 DA har jeg fået det problem at ordbøgerne ikke bliver installeret sammen med programmet (det har de altid gjort før så jeg forstår det ikke)

Alt dette foregår på XP-home med flerbruger

men jeg installeres så ved hjælp af filer>guider>installer flere ordbøger

opdaterer til 1.6

og så henter jeg skidtet.

OK

Nu vil jeg så lige gøre det samme for fruen i huset -

Der skal jeg nøjagtig samme trommerum igennem . lige fra at installere opdatering.

Kan dette ikke gøres med en form for administrator adgang sådan at alle brugerer blive opdateret??

Hvorfor kom ordbogen ikke med fra starten af som den plejede??
Lodahl

Re:ordbøger igen igen

Post by Lodahl »

Kan dette ikke gøres med en form for administrator adgang sådan at alle brugerer blive opdateret??
Det vil vi lige undersøge. På grund af sommerferien kommer der nok til at gå lidt tid.
Hvorfor kom ordbogen ikke med fra starten af som den plejede??
Årsagen er, at alle (eller næsten alle) sprog pakkes samlet på en gang. For at minimere størrelsen af installationen samt gøre pakningen hurtigt, er det besluttet at ordbøgerne ikke skal pakkes med. Det er absolut ikke en beslutning vi (det danske frivillige samarbejde) er enige i. Vi forsøger at overbevise de involverede i, at det skal laves om, så ordbøgerne pakkes sammen med programmet. Vi håber at der snart vil blive lavet installationspakker som indholder ordbøger. Mere kan vi ikke love. -Desværre.
Med venlig hilsen

Leif Lodahl
Videokanal med vejledninger: https://www.youtube.com/@libreofficeskolen
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
finngl

Post by finngl »

På første side af ordbogs-installationsguiden kan man vælge imellem "Aktuel brugeropsætning" og "Administratoropsætning". Som default står den til "Aktuel brugeropsætning". Hvis man i stedet vælger "Administratoropsætning", bliver ordbøgerne installeret for alle brugere (det ville have været mere brugervenligt, hvis der i stedet havde stået "Installer kun for denne bruger" og "installer for alle brugere").
M. h. t. hvorfor ordbogen ikke distribueres sammen med programmet, så mener jeg at kunne huske at det er et licensmæssigt problem, der er årsagen.

Med venlig hilsen

Finn Gruwier Larsen
jkr-herlev

Post by jkr-herlev »

finngl wrote:På første side af ordbogs-installationsguiden kan man vælge imellem "Aktuel brugeropsætning" og "Administratoropsætning". Som default står den til "Aktuel brugeropsætning". Hvis man i stedet vælger "Administratoropsætning", bliver ordbøgerne installeret for alle brugere (det ville have været mere brugervenligt, hvis der i stedet havde stået "Installer kun for denne bruger" og "installer for alle brugere").

Med venlig hilsen

Finn Gruwier Larsen
Først en stor tak til Finn for visdomsordene om installation af ordbøger.
Forklaringen bør snarest tilføjes til filen
http://doc.oooforum.dk/Setup.pdf øverst side 27

Mvh. Jørgen
thj01

Post by thj01 »

Tusind tak for super god og hurtig hjælp
Torben

Post by Torben »

Jeg har det problem, at der ikke kan opdateres til 1.6 - og derfor afbrydes installationen af ordbøger. Hvorfor mon ikke der kan opdateres?

Vh Torben
Post Reply