Fletning med ERP-system
Fletning med ERP-system
Er der nogen, der har erfaring med at kunne flette et dokument skrevet i OpenOffice med Visma Business ?? (Jeg har lige downloadet min første version af OpenOffice - og glæder mig til at prøve den !)
-
Re: Fletning med ERP-system
Nu er jeg ikke helt med på hvad du mener, men hvis du med fletning mener at bruge dokumentstyringen i Visma, bruger vi ooo uden problemer. Du gør følgende :
Gå ind som system. Vælg systemvedligehold --> externe applikationer--->9950 programmer
Her indsætter du stien til openoffice ex. C:\Programmer\OpenOffice.org1.1\program ( Pas på med at opgradere ooo da den gerne navngiver bibliotekerne forskelligt, alt afhængig af hvilken RC eller final du installerer ) EXE-filnavn er soffice.exe. Dataområde er lokaliteten på din server som jeg har valgt til \\Hovedserver1\administration\DOKUMENT\visma . Så laver du nogle skabeloner som du refererer til ( ex. note, reklamation o.s.v. ). Nu kan du oprette dokumenter i ooo, som refererer til nøglefelter i det billede du befinder dig i. F.eks ordrebillede er ordrenummeret det der refereres til, og det er nu simpelt at lave et billede hvor man kan søge på ordren og finde de dokumenter der er oprettet på denne. Se det er jo kanon.
Gå ind som system. Vælg systemvedligehold --> externe applikationer--->9950 programmer
Her indsætter du stien til openoffice ex. C:\Programmer\OpenOffice.org1.1\program ( Pas på med at opgradere ooo da den gerne navngiver bibliotekerne forskelligt, alt afhængig af hvilken RC eller final du installerer ) EXE-filnavn er soffice.exe. Dataområde er lokaliteten på din server som jeg har valgt til \\Hovedserver1\administration\DOKUMENT\visma . Så laver du nogle skabeloner som du refererer til ( ex. note, reklamation o.s.v. ). Nu kan du oprette dokumenter i ooo, som refererer til nøglefelter i det billede du befinder dig i. F.eks ordrebillede er ordrenummeret det der refereres til, og det er nu simpelt at lave et billede hvor man kan søge på ordren og finde de dokumenter der er oprettet på denne. Se det er jo kanon.
mvh
Lars Brandi Jensen
Lars Brandi Jensen
Vedr. fletning i Visma

Jeg vil alvorligt overveje at få implementeret OOO-programmet her
- skal dog lige selv test lidt først !
-
Re: Vedr. fletning i Visma
Tja, brug en time eller to, og du er kørende. Vi gik også fra Lotus Smartsuite, til ooo for 1½ år siden. Skal jeg nævne noget jeg savner i ooo er det noget der ligner approach.Jens - Visma wrote:Sk... godt ! Det virker nemlig ikke med Lotus Smartsuite, som vi anvender.
Jeg vil alvorligt overveje at få implementeret OOO-programmet her
- skal dog lige selv test lidt først !
mvh
Lars Brandi Jensen
Lars Brandi Jensen
Konv. fra Lotus Smartsuite til OOO
Hej Lars !
Havde du ikke problemer med at dine dokumenter fra Lotus WordPro ikke stod korrekt, da du forsøgte at indlæse i OOO ??
M.v.h.
Jens (har tidligere skrevet indlæg som 'Jens - Visma')
Havde du ikke problemer med at dine dokumenter fra Lotus WordPro ikke stod korrekt, da du forsøgte at indlæse i OOO ??
M.v.h.
Jens (har tidligere skrevet indlæg som 'Jens - Visma')
M.v.h.
Jens
Jens
-
Re:Fletning med ERP-system
Uha, det kan jeg sørme ikke huske. De skabeloner jeg havde lavet i Word Pro, smed jeg over med cut and paste og lidt tilretninger. Men jeg har lige prøvet at smide en Word Pro ( som .doc ) ind i OOo og det ser da nogenlunde ud, men korrekt, den bryder siden om.
mvh
Lars Brandi Jensen
Lars Brandi Jensen
Du har ret i, at doc-formatet håndteres "næsten" korrekt, men LWP-formatet, som WordPro anvender, er OOO ikke helt "dus" med, men min test er kun i sin spæde start.
M.v.h.
Jens
Jens
-
Re: Vedr. fletning i Visma
Kan jeg få dig til at bruge lidt tid på at fortælle hvad "approach" er for et værktøj?Skal jeg nævne noget jeg savner i ooo er det noget der ligner approach.
Jeg har personligt aldrig hørt navnet før.
JabberID: jesper@jabbernet.dk
Til gengæld opstår et nyt problem: Hvordan laver man en
velfungerende prosopografisk database?
Dette spørgsmål gør historikeren til systemanalytiker – et agtet job i en
respektabel lønramme, men også et job som man normalt ikke lærer at bestride
i løbet af en forskeruddannelse i historie. Det behøver imidlertid ikke at være så
svært. Jeg har kendskab til et betydeligt antal prosopografiske projekter, mine
egne og andres. Ud fra dem mener jeg at kunne præsentere et antal simple
opskrifter som vil kunne bruges som udgangspunkt for alle prosopografiske
projekter. De er ikke færdige varer; men de er simple basisopskrifter som man
selv kan variere, så de passer til ens eget materiale og hensigt.
1 Min favorit til PC/Windows platformen er Microsoft Access, som både er meget alsidig og
forholdsvis let at have med at gøre. De to andre udbredte produkter på PC (Borland Paradox og
Lotus Approach) er også udmærkede. Paradox er mere professionelt tænkt, noget sværere at
lære, men meget hurtig. Approach er let at arbejde med, men har ikke så mange muligheder.
Det samme gælder for Claris Filemaker til MacIntosh. Jeg kan ikke anbefale de virkeligt
professionelle, primært SQL baserede programmer (Oracle, DB2, Sybase, Ingres mm.) til den
normale historiker.
Hentet fra:
http://www.staff.hum.ku.dk/lind/etc/prosopografi.pdf
velfungerende prosopografisk database?
Dette spørgsmål gør historikeren til systemanalytiker – et agtet job i en
respektabel lønramme, men også et job som man normalt ikke lærer at bestride
i løbet af en forskeruddannelse i historie. Det behøver imidlertid ikke at være så
svært. Jeg har kendskab til et betydeligt antal prosopografiske projekter, mine
egne og andres. Ud fra dem mener jeg at kunne præsentere et antal simple
opskrifter som vil kunne bruges som udgangspunkt for alle prosopografiske
projekter. De er ikke færdige varer; men de er simple basisopskrifter som man
selv kan variere, så de passer til ens eget materiale og hensigt.
1 Min favorit til PC/Windows platformen er Microsoft Access, som både er meget alsidig og
forholdsvis let at have med at gøre. De to andre udbredte produkter på PC (Borland Paradox og
Lotus Approach) er også udmærkede. Paradox er mere professionelt tænkt, noget sværere at
lære, men meget hurtig. Approach er let at arbejde med, men har ikke så mange muligheder.
Det samme gælder for Claris Filemaker til MacIntosh. Jeg kan ikke anbefale de virkeligt
professionelle, primært SQL baserede programmer (Oracle, DB2, Sybase, Ingres mm.) til den
normale historiker.
Hentet fra:
http://www.staff.hum.ku.dk/lind/etc/prosopografi.pdf
Med venlig hilsen Schultz
http://www.verdensnavle.dk/
http://www.verdensnavle.dk/
Svar til Jesper
Hej Jesper
Approach er for Lotus SmartSuite hvad Access er for Microsoft Office.
Approach er for Lotus SmartSuite hvad Access er for Microsoft Office.
M.v.h.
Jens
Jens