I forbindelse med overgang fra MS-Office til OpenOffice skal jeg omskrive en del af mine web sider. På en af web siderne sender jeg data direkte ind i et regneark. Det går fint med EXCEL. Fidusen er at skive følgende "Response.ContentType = "application/x-msexcel" Dette starter automatisk Excel på klient maskinen og de efterfølgende <Table><TR><TD> osv. opfattes autoamtisk af Excel som rækker og kolonner. Men hvad gør jeg når klienten har OpenOffice (Calc)
På forhånd tak.
Data direkte fra Webserver til Calc... Hvordan
Moderator: Lodahl
Re: Data direkte fra Webserver til Calc... Hvordan
- Vælg Indsæt -> Eksterne data....
- Angiv URL'en i feltet URL til den eksterne datakilde og tryk linjeskift (returtasten).
- Vælg tabellen i Tilgængelige tabeller/områder (hvis der er flere, så prøv dig frem.
- Klik på OK.
Re:Data direkte fra Webserver til Calc... Hvordan
Tak for dit hurtige svar. Det var ikke helt det jeg var på jagt efter.
Jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok.
Brugerne vil på vores intranet site udfylde en formular (med start og slut dato og diverse andre oplysninger.) Herefter trykke på "Hent" tasten. Nu vil Excel automatisk blive startet op på klients maskine og de ønskede data spooles ind i arket.
Jeg er selv kommet lidt videre idet jeg har fundet ud af OpenOffice anvender en Mime type = "application/vnd.sun.xml.calc"
Det får dog ikke OpenOffice til at starte Calc men derimod Writer (tror jeg nok)
Jeg har nok ikke udtrykt mig klart nok.
Brugerne vil på vores intranet site udfylde en formular (med start og slut dato og diverse andre oplysninger.) Herefter trykke på "Hent" tasten. Nu vil Excel automatisk blive startet op på klients maskine og de ønskede data spooles ind i arket.
Jeg er selv kommet lidt videre idet jeg har fundet ud af OpenOffice anvender en Mime type = "application/vnd.sun.xml.calc"
Det får dog ikke OpenOffice til at starte Calc men derimod Writer (tror jeg nok)
Re:Data direkte fra Webserver til Calc... Hvordan
Jeg prøver lige at formulere det selv, for at se om jeg har forstået det korrekt:
Hvis det er, så skal du sørge for at både intranetserveren og browseren håndtere mimetypen.
For Apache se: De samme mime-typer skal også sættes i browseren og tilegnes de respektive OpenOffice.org-applikationer.
Jeg håber, dette hjælper lidt mere på vej - ellers vil nogle konkrete (og simple) eksempler måske hjælpe.
- Brugeren udfylder en webformular på jeres intranet og resultatet skal være et Calc-regneark.
Hvis det er, så skal du sørge for at både intranetserveren og browseren håndtere mimetypen.
For Apache se: De samme mime-typer skal også sættes i browseren og tilegnes de respektive OpenOffice.org-applikationer.
Jeg håber, dette hjælper lidt mere på vej - ellers vil nogle konkrete (og simple) eksempler måske hjælpe.