Stav på dansk
Moderator: Lodahl
Stav på dansk
Jeg skal sidde og vælge for hvert ord at det er på dansk????
KAn man ikke et eller andet sted bede om at hele regnearket er på dansk???
Der er røde strege alle vegne
KAn man ikke et eller andet sted bede om at hele regnearket er på dansk???
Der er røde strege alle vegne
Thomas Buch
Hej
Hvis din indtilling under Funktioner-Indstillinger-Sprogindstillinger-Sprog-Standardsprog for dokumenter er sat til Dansk skulle alt gerne være dansk.
Normalt slår jeg automatisk stavekontrol fra (abc ikon med bølgelinjer under), fordi jeg ofte anvender forkortelser som OpenOffice betragter som stavefejl.
mvh
Jens
Hvis din indtilling under Funktioner-Indstillinger-Sprogindstillinger-Sprog-Standardsprog for dokumenter er sat til Dansk skulle alt gerne være dansk.
Normalt slår jeg automatisk stavekontrol fra (abc ikon med bølgelinjer under), fordi jeg ofte anvender forkortelser som OpenOffice betragter som stavefejl.
mvh
Jens
Hvis du trykker F7, Hvilket sprog står der så i "sprog for ordbog?"
Du kan ændre ordbog til dansk i funktioner/indstillinger/sprogindstillinger/skrivehjælp/tilgængelige sprogmoduler/rediger .
Du kan ændre ordbog til dansk i funktioner/indstillinger/sprogindstillinger/skrivehjælp/tilgængelige sprogmoduler/rediger .
Last edited by Strange on 15. Jan 2009 11:09, edited 2 times in total.
Strange
Bruger Libreoffice 3.4 på OS Ubuntu-Linux 11.10 m. fl.
Kan du ændre det til dansk? Hvis ikke, mangler du den danske ordbog.T-buch wrote:Så står der engelsk (nb jeg har lige downloaded for 7 dage siden .- jeg tænkte hvis jeg ville til at bruge regneark kunne jeg ligeså godt bruge Open Office)
PS du var hurtig, jeg har skrevet lidt mere i forrige post.
Strange
OkayT-buch wrote:Jo jo je gkan godt gå ind i "F7-menuen" og ændre det til dansk - men jeg bliver vedmed at få røde streger alle de steder jeg ikke manuelt har været ind og ændre ordbogen for det enkelte ord til dansk
fik du set på dette
Ændre ordbog til dansk i funktioner/indstillinger/sprogindstillinger/skrivehjælp/tilgængelige sprogmoduler/rediger ?
Strange
Her har jeg også sat det til dansk - men lige meget hjælper det
det er vel også en lidt kedelig løsning, da den så egentlig vel ikke kan find eord på engelsk mere.
Synes jeg læste et sted at Open Office var meget bedre til at skifte mellem engelsk og Dansk end MS var
Men du skal bestem have tak fordi du gider at forsøge at finde fejlen
det er vel også en lidt kedelig løsning, da den så egentlig vel ikke kan find eord på engelsk mere.
Synes jeg læste et sted at Open Office var meget bedre til at skifte mellem engelsk og Dansk end MS var
Thomas Buch
Hos mig står den til danskT-buch wrote:Her har jeg også sat det til dansk - men lige meget hjælper det
Det er helt ok, så må vi lige prøve os lidt frem.Synes jeg læste et sted at Open Office var meget bedre til at skifte mellem engelsk og Dansk end MS var
under skrivehjælp/burgerordbøger/rediger skal sprog stå til alle.
Strange
Jeg har lige prøvet at skrive i et nyt regneark - der kan den sagtens genkende danske ord.
Som sagt er jeg ny i Open Office - da jeg skulle gemme dette første regneark lavet med Calc kom je gtil at gemme det i xlr filformatet (dvs MS Works)
JE gkunne sagtens åbne filen i Open Office og ændrde det herefter til .ods
Måske derfor at fejlen er begrænset til dette dokument
Det kan jeg så godt leve med - sålænge fejlen ikke er generelt for alle nye dokumenter
Dog kan jeg ikke lave et nyt regneark og så kopiere det gamle regneark ind - ordbogsfejlen kopieres med ind i det nye
ØV
Som sagt er jeg ny i Open Office - da jeg skulle gemme dette første regneark lavet med Calc kom je gtil at gemme det i xlr filformatet (dvs MS Works)
JE gkunne sagtens åbne filen i Open Office og ændrde det herefter til .ods
Måske derfor at fejlen er begrænset til dette dokument
Det kan jeg så godt leve med - sålænge fejlen ikke er generelt for alle nye dokumenter
Dog kan jeg ikke lave et nyt regneark og så kopiere det gamle regneark ind - ordbogsfejlen kopieres med ind i det nye
ØV
Thomas Buch