Hvordan får jeg Calc til at hente data fra en ekstern database, jeg har defineret ved hjælp af en ODBC datasource af typen File DSN ?
Jeg har prøvet følgende :
- oprettet en ODBC datasource i ODBC-fanebladet "File DSN"
- oprettet en ny datasource i "Data Source Administration" med database typen ODBC
- for at få Data Source URL klikker jeg på browse-knappen og får en liste af ODBC datasources. Problemet er at i listen optræder kun de datasources der findes på ODBC-fanebladene "User DSN" og "System DSN" . Den datasource jeg vil bruge er ikke på listen.
Det hjælper ikke at skrive den fulde sti til DSN-filen i URL-feltet.
Det er heller ikke lykkedes mig at bruge database typen ADO. Uanset hvad jeg skriver i URL-feltet får jeg fejlmeddelelsen "No connection could be established for the URL ..."
Sjovt nok kan M$ Excel godt bruge min datasource - øv !
Hvadøhh - hvordan få jeg så fat i data ?
hvordan bruge ODBC type File DSN ?
Moderator: Lodahl
-
Re:hvordan bruge ODBC type File DSN ?
Datakilden skal udover at registreres som en ODBC-datakilde i dit styresystem også registreres som datakilde i OpenOffice.org.
Åbn datakildeoversigten i OpenOffice.org med (Vis -> Datakilder). Højre-klik i oversigten til venstre (hvor der står Bibliography) og vælg "Administrer datakilder". I den fremkomne dialog skal du vælge "Ny datakilde" og så sætte datakilden op til OpenOffice.org.
Åbn datakildeoversigten i OpenOffice.org med (Vis -> Datakilder). Højre-klik i oversigten til venstre (hvor der står Bibliography) og vælg "Administrer datakilder". I den fremkomne dialog skal du vælge "Ny datakilde" og så sætte datakilden op til OpenOffice.org.
Jaeh, men det var jo også det jeg gjorde. Det var det jeg mente da jeg skrevSøren Thing Pedersen wrote:Datakilden skal udover at registreres som en ODBC-datakilde i dit styresystem også registreres som datakilde i OpenOffice.org.
Når jeg opretter en ny datakilde af typen ODBC og klikker på browse-knappen optræder min ODBC af typen file DSN ikke i den liste jeg kan vælge fra. Derfor har jeg lidt svært ved at bruge den- oprettet en ny datasource i "Data Source Administration" med database typen ODBC

Jeg kører OOo 1.1.1 UK under WinXP UK.
-
Ja ok, beklager - det gik lidt hurtigt med at læse dit indlæg.
Jeg har desværre ikke prøvet at oprette en file-dsn.
Prøv evt. det internationale forum: http://www.oooforum.org/
Jeg har desværre ikke prøvet at oprette en file-dsn.
Prøv evt. det internationale forum: http://www.oooforum.org/