Den nyeste version

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Inge

Den nyeste version

Post by Inge »

Kan man opdatere med den sidste version, eller skal man afinstallere og så installere den nye version :?:
Er der et sted på dansk, hvor man kan se de nyeste ændringer? :!:
JFM

Re:Den nyeste version

Post by JFM »

Hej Inge
Du går ind i kontropanel og vælger at afinstallere OpenOffice.org.
På et tidspunkt under afinstallationen har du mulighed for at fjerne alle filer. Lad være med det. Herefter installerer du den nyeste version i samme bibliotek/mappe som den tidl. version og så burde du have akkurat de samme indstillinger m.v.

Så vidt jeg ved, findes der ingen dansk oversigt over rettelserne. Der er tale om smårettelser, men for nogen kan de sikert være store.

Hilsen

Jørgen
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Det kommer da an på hvilken version Inge bruger? Jeg har lige opdateret v1.1.1 dansk, til 1.1.2, dansk! Ingen problemer der.

Men hvorfor !"#!"* foreslår installationsprogrammet at jeg skal installere i c:\Programmer\OpenOffice.org1.1.2 ?

Hvad er odds for at brugerne vil installere hver mini-opdatering i hver sin folder? Jeg vil altid, evigt og altid, installere og opgradere samme installation, og skulle det ske at jeg ønskede en anden placering, SÅ kunne jeg angive en anden.

Man opfordrer jo direkte til at folk installerer et andet sted, endda ved uheld.

Men Inge, prøv at opdatere din installation, du skal nok få brok hvis installationsprogrammet ikke vil eller kan opdatere direkte, ellers ingen problemer jeg kan se.

God fornøjelse! 8)
LarsBrandi

RE : Den nyeste version

Post by LarsBrandi »

Jeg har læst, at det er pga af de forskellige udviklingsmodeller, de arbejder med. Men det er da irriterende. Jeg har mit økonomisystem, og fra det angiver jeg hvilken folder OOo ligger i. Så er det altså forskel på om det ligger i 1.1 eller 1.1.0. Så det jeg normalt gør er at afinstallere og så smide den nye ind i den gamle folder.
mvh

Lars Brandi Jensen
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Jeg tror altså at du spilder tiden med at afinstallere, var det ikke en af forbedringerne fra 1.0 -> 1.1, at den kunne opdatere?

Førhen SKULLE man afinstallere den gamle først, grrr! Men det slipper jeg da for nu. Og som sagt installerer jeg i \programmer\openoffice.org, så længe vi taler om fejlrettelser og opdateringer af 1.x.x versionerne.

Det fungerer i øvrigt glimrende med flere parallelle installationer, jeg har OpenOffice 1.1.2 på dansk, seneste udviklerversion og StarOffice 7 liggende side om side, intet problem. Andet end at sidste installerede tager filassociationerne... og så skal man ændre det manuelt...
Post Reply