eksportere tabel

Brugerhjælp og support til præsentationer i LibreOffice Impress

Moderators: Lodahl, Jesper Krogh

Post Reply
adam42

eksportere tabel

Post by adam42 »

Hej,

Er der nogen herinde der ved om det er muligt at importere en tabel lavet i OpenOffice.org Writer 2.4 til Impress?

Jeg vil selvfølgelig gerne beholde proportionerne fra Writer til Impress - når jeg prøver bliver disse nemlig forvrænget på den måde at det er kun et udsnit af tabellen der bliver vist...

Mvh
Adam42
Jørgen Rasmussen

eksportere tabel

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej adam42

Du skriver ikke noget om hvad du har prøvet. Men prøv menuen Indsæt -> Objekt -> OLE objekt -> Opret fra fil. Hvis du markerer feltet "Kæd til fil", mener jeg du har mulighed for, at opdatere tabellen i Impress, hvis du laver ændringer i tabellen i Writer. For at opdatere skal du gå til menuen Filer Genindlæs.
Men først opret dit Writer dokument med tabellen og gem den.
Hilsen JR
adam42

Re: eksportere tabel

Post by adam42 »

Hej JR,

Tak for dit svar, det virker.

Problemet er så "bare" at tabellen bliver meget lille og kan ikke rigtig kan se hvad der står når den importeres over i Impress...

Er der et sted hvor man kan indstille størrelsesforholdet? Jeg har forsøgt at lave siden i Writer om til A3 istedet for A4, men det gør bare et noget af tabellen forsvinder ved importen, i venstre side...

mvh
Adam42
Jørgen Rasmussen

eksportere tabel

Post by Jørgen Rasmussen »

Hej adam42

Når du opretter en ny præsentation kan der være vist to sidepaneler; Dias og Opgaver. Hvis du lukker de to paneler og kigger nederst i vinduet (på Statuslinjen) står der et tal efterfulgt af %. Dobbeltklik på % og sæt værdien til 100%.
Når præsentationen vises bliver det endnu større. I værktøjslinjen Præsentation er der en knap hvorpå der står Præsentation. Tryk på den for at starte den.

Statuslinjen vises/fjernes i menuen Vis -> Statuslinje.
Panelerne vises/fjernes i menuen Vis -> Opgave- Diaspanel.
Værktøjslinjen Præsentation vises/fjernes i menuen Vis- > Værktøjslinjer-> Præsentation.

Jeg håber det er hvad du har brug for.
Hilsen JR
Post Reply