calc på palm

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
kevib

calc på palm

Post by kevib »

Jeg har et regneark som jeg har behov for at have med mig på min palm. Jeg har indtil videre gemt arket som en tabel under writer for derefter at gemme den som en word97/2000/XP fil. Denne fil kan jeg så sync'e med min palm vha Document to Go. (D.t.G kan desværre ikke åbne calc gemt som word97/2000/Xp direkte). Problemet er at det 1) er omstændigt 2) indtastede værdier på min palm ikke sync'es til filen på PC. Er nogen bekendte med en løsning så man direkte kan synkronisere mellem et regneark på palm og calc?
SO7-user

Calc på Palm

Post by SO7-user »

Hej.

Har du Doc2Go ? Varför sparar du inte Calc-filen i Excel-format, kopierar filen till Documents To Go och sedan synkar du din Palm och på så sätt får över Excel-filen till din Palm. De ändringar du gör i "Excel-arket" på Palmen sparas ju och vid nästa synkning så åker Execl-filen tillbaks till din PC, nu med ändringarna lagrade som du gjorde när du använde Palmen. Öppna nu Excel-filen i Calc och så sparar du den som ett Calc-dokument.

Jag använder SO7, Doc2Go ver. 6 samt Palm Zire 71. Det fungerar för mig i alla fall att göra så som jag har beskrivit ovan.

Lycka till // SO7-user från Sverige.
Post Reply