Jeg vil gerne lave en beregning, hvor resultatet er et interval (to tal med en bindestreg i mellem).
Fx.:
50% - 60% af 120 bananer
= 60 - 72 bananer
Kan man beregne det i een celle?
Problemet er, at "-" selvfølgelig opfattes som et minus.
Janus
Resultat på formen "x - y" - muligt i een celle?
Moderator: Lodahl
Antal bananer 120
Min % 0,5
Maks % 0,6
Resultat 60 - 72
med formlen : =SAMMENKÆDNING(TEKST(B1*B2;0);" - ";TEKST(B1*B3;0))
Tror jeg at problemet er løst, du kan evt. tilføje mere tekst i formlen "SAMMENKÆDNING" ved at indsætte det i "". Det kunne f.eks. være teksten i celle A1 eller en seperat celle, hvor du har teksten på emnerne indtastet. Mulighederne er mange.
mvh kurt.
Min % 0,5
Maks % 0,6
Resultat 60 - 72
med formlen : =SAMMENKÆDNING(TEKST(B1*B2;0);" - ";TEKST(B1*B3;0))
Tror jeg at problemet er løst, du kan evt. tilføje mere tekst i formlen "SAMMENKÆDNING" ved at indsætte det i "". Det kunne f.eks. være teksten i celle A1 eller en seperat celle, hvor du har teksten på emnerne indtastet. Mulighederne er mange.
mvh kurt.
Tak for hjælpen! Det virkede. Sådan her:
=SAMMENKÆDNING(B8*50%;" - ";B8*60%)
Når sandheden skal frem regner jeg i pulszoner - ikke i bananer
B8 er en værdi for en "pulsreserve" som der så skal udregnes "pulszoner" for (50%-60% hhv. 60%-70% hhv. 70%-80% af pulsreserven osv).
Man kan ikke have halve pulslag, så hvordan lærer jeg den at runde op til hele tal?
Janus
=SAMMENKÆDNING(B8*50%;" - ";B8*60%)
Når sandheden skal frem regner jeg i pulszoner - ikke i bananer

B8 er en værdi for en "pulsreserve" som der så skal udregnes "pulszoner" for (50%-60% hhv. 60%-70% hhv. 70%-80% af pulsreserven osv).
Man kan ikke have halve pulslag, så hvordan lærer jeg den at runde op til hele tal?
Janus