Kære forum,
Jeg har netop anskaffet OpenOffice.org1.1.0 og er derefter gået i gang med at dyrke en af mine kæpheste: Formatering af dato.
Jeg ønsker at bruge formatet (fx )13. marts 2004 eller 2004-03-13 eller lignende. Disse formater er beskrevet i international og i dansk standard. Disse standarder ”tillader” til gengæld ikke 13.03.2004 og13/03/2004 eller lignende formater.
I regneark (toptekst) lader det sig gøre at ”snyde” OpenOffice, ved at foregive at jeg er svensk: Indstillinger→Sprogindstillinger→Landestandard→Svensk.
I tekstdokumenter ser det ud til at fungere: Indsæt→Felter→Andre→1999-12-31. Men næste gang dokumentet bliver åbnet er datoformatet ændret til 13-03-04.
Problemet fandtes ikke i den forrige udgave af OO.
Hvad kan jeg gøre?
Formatering af dato
Moderator: Lodahl
-
Formatering af dato
Med venlig hilsen
Louis
Louis
Re: Formatering af dato
Dette er også en af mine. Jeg har rapporteret flere issues til OpenOffice.org Issuezilla om brug af standardformater.Normann Louis Olsen wrote:Jeg har netop anskaffet OpenOffice.org1.1.0 og er derefter gået i gang med at dyrke en af mine kæpheste: Formatering af dato.
Har nu genåbnet Issue 22183 (Cannot change date format in header/footer), så det vil blive rettet i fremtidige version.Normann Louis Olsen wrote:Jeg ønsker at bruge formatet (fx )13. marts 2004 eller 2004-03-13 eller lignende. Disse formater er beskrevet i international og i dansk standard. Disse standarder "tillader" til gengæld ikke 13.03.2004 og 13/03/2004 eller lignende formater.
I regneark (toptekst) lader det sig gøre at "snyde" OpenOffice, ved at foregive at jeg er svensk: Indstillinger?Sprogindstillinger?Landestandard?Svensk.
For mig beholder den det valgte format både i Microsoft Windows- og Linux-udgaven af 1.1.0 på dansk (og også 1.1.1rc for den sags skyld).Normann Louis Olsen wrote:I tekstdokumenter ser det ud til at fungere: Indsæt?Felter?Andre?1999-12-31. Men næste gang dokumentet bliver åbnet er datoformatet ændret til 13-03-04.
-
Formatering af dato
Kære forum,
Til orientering:
Ved den PC jeg bruger i dag er der ingen problemer med et datoformat, som ændrer sig, når et tekstdokumentet gemmes/hentes.
Styresystemet er det samme som giver problemer på den anden PC.
Til orientering:
Ved den PC jeg bruger i dag er der ingen problemer med et datoformat, som ændrer sig, når et tekstdokumentet gemmes/hentes.
Styresystemet er det samme som giver problemer på den anden PC.
Med venlig hilsen
Louis
Louis