open office filer, i word?

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Splaf

open office filer, i word?

Post by Splaf »

Hej folkens!

Da jeg efter sommerferien skal i gang med gymnasiet igen, har jeg købt en macbook pro (dejlig computer).
Nå, men der var ikke microsoft office med, så derofor downloaded jeg open office. Spørgsmålet er bare, om jeg kan bruge filer fra i open office, i word -og omvendt.
Det samme gælder med exel..

Håber nogle kan hjælpe..
Tricore

Re:open office filer, i word?

Post by Tricore »

Microsoft Office kan ikke læse Open Office dokumenter. Du kan dog i Open Office vælge at gemme i MS Word / Excel format, hvor man skal være opmærksom på at man kan miste noget formatering ved dette.

Omvendt kan Open Office godt læse Microsoft Office dokumenter, undtagelsen til dette er dog det nyeste Office 2007, men da dette ikke er udgivet endnu (Beta versionen kan downloades gratis fra Microsofts hjemmeside) burde det ikke være noget problem.
Splaf

Post by Splaf »

Tricore wrote:Microsoft Office kan ikke læse Open Office dokumenter. Du kan dog i Open Office vælge at gemme i MS Word / Excel format, hvor man skal være opmærksom på at man kan miste noget formatering ved dette.

Omvendt kan Open Office godt læse Microsoft Office dokumenter, undtagelsen til dette er dog det nyeste Office 2007, men da dette ikke er udgivet endnu (Beta versionen kan downloades gratis fra Microsofts hjemmeside) burde det ikke være noget problem.
Mon ikke der kommer en opdatering til den tid? :)

Hvad mener du med at man kan miste noget formatering ved det?
Tricore

Post by Tricore »

Splaf wrote:Hvad mener du med at man kan miste noget formatering ved det?
Jeg får denne besked når jeg prøver at gemme et Open Office Writer dokument som MS Word 97/2000/XP:
Open Office 2.0 wrote: Dette dokument kan indeholde formatering eller indhold, som ikke kan gemmes i filformatet Microsoft Word 97/2000/XP. Vil du gemme dokumentet i dette format uanset?

- Klik 'Ja' for at gemme i filformatet Microsoft Word 97/2000/XP.
- Klik 'Nej' for at bruge det seneste OpenDocument-filformat og dermed sikre, at al formatering og indhold gemmes korrekt.
Har ikke selv haft problemer, men man ved jo aldrig :)
Splaf

Post by Splaf »

tjarh.. det ser jo lidt underligt ud.. har du prøvet at åbne i word bagefter?
Post Reply