Jeg skal indsætte dato i regneark men kan ikke få det til at virke.Hvis jeg indsætter formlen NU bliver hele kolonen udfyldt med samme dato.Hvad skal jeg gøre
det skal være når man markerer den enkelte celle at den aktuelle dato så bliver indsat i pågældende linie
feks linie 6 21-10-05
linie 7 24-10-05
Er nybegynder på området
Dato i regneark
Moderator: Lodahl
Dato i celle
Hej
Jeg vil foreslå at du istedet bruger formlen Idag, så får du indsat den aktuelle dato (opdateres vist automatisk). Du skal ikke skrive noget i mellem parenteserne. Højreklik derefter på cellen og vælg formater celler, formater cellen som dato og vælg det datoformat du ønsker.
mvh
Per
Jeg vil foreslå at du istedet bruger formlen Idag, så får du indsat den aktuelle dato (opdateres vist automatisk). Du skal ikke skrive noget i mellem parenteserne. Højreklik derefter på cellen og vælg formater celler, formater cellen som dato og vælg det datoformat du ønsker.
mvh
Per
Re:Dato i regneark
HEJ PERTORP
Jeg har prøvet som beskrevet men det er kun i den øverste celle datoen bliver indsat resten af kolonnen sker der intet med.Jeg skal ha så når jeg markerer den enkelte celle i samme kolonne bliver dato indsat automatisk
Hilsen
Jonnyboy
Jeg har prøvet som beskrevet men det er kun i den øverste celle datoen bliver indsat resten af kolonnen sker der intet med.Jeg skal ha så når jeg markerer den enkelte celle i samme kolonne bliver dato indsat automatisk
Hilsen
Jonnyboy
Re: Dato i regneark
Det tror jeg ikke er muligt. Som et alternativ kan du kopiere formlen IDAG til de relevante celler.
Mvh
Per
Mvh
Per
Man kan da godt gøre det i DATABASE så jeg troede man også kunne i REGNEARK men det er guiden der har lavet det i database og jeg kan ikke overføre formlen til regneark.
Hilsen
Jonnyboy07
Hilsen
Jonnyboy07
man kan prøve med =(idag)+1 så for du imorgen, hvis du ved hva jeg mener.
Hvis der skal kopieres, så prøv at bruge shift og ctrl på tastaturet, imens du trækker over cellerne. Det giver typisk andre resultater
Håber det virker
Hvis der skal kopieres, så prøv at bruge shift og ctrl på tastaturet, imens du trækker over cellerne. Det giver typisk andre resultater

Håber det virker