Når jeg fremkalder Datakilder(F4) er der ikke længere en tilhørende værktøjslinje (dén med mulighed for at sortere, filtrere, opdatere osv)
Er der nogen der ved hvor man slår den til igen?
(Det gælder også Datakilder i Writer)
Ingen værktøjslinje i Datakilder
Moderator: Lodahl
Re: Emne: Ingen værktøjslinje i Datakilder
Nu har jeg selv være nede og rode i opsætningsfilerne, og fandt en løsning på fænomenet. Den vil jeg viderebringe til evt. andre uheldige:
(ADVARSEL: "brugervæmmelig" løsning)
Find filen DbBrowserWindowState.xcu
Er i WinXP normalt placeret under brugerprofilen i mappen: Application data/OpenOffice.org2/User/registry/data/org/Openoffice/Office/UI
Find "Visible" og ret fra "false" til "true"
<prop oor:name="Visible" oor:type="xs:boolean">
<value>true</value>
OK, indrømmet - det var en af de mere eksotiske.
Der MÅ være en nemmere løsning!
][
(ADVARSEL: "brugervæmmelig" løsning)
Find filen DbBrowserWindowState.xcu
Er i WinXP normalt placeret under brugerprofilen i mappen: Application data/OpenOffice.org2/User/registry/data/org/Openoffice/Office/UI
Find "Visible" og ret fra "false" til "true"
<prop oor:name="Visible" oor:type="xs:boolean">
<value>true</value>
OK, indrømmet - det var en af de mere eksotiske.

Der MÅ være en nemmere løsning!
][
Re:Ingen værktøjslinje i Datakilder
Det forstår jeg ikke. Når jeg trykker F4 for at fremkalde Datakilder, har jeg da en værktøjslinje med ikoner til søgning, sortering, filtrering m. m.
Hej Finngl
Det var netop den værktøjslinje som på mystisk vis var blevet væk/usynlig for mig. Hvordan det kan ske ved jeg ikke, men det lykkedes som sagt at få den frem igen.
Problemet er altså løst - jeg ville blot videregive løsningen til andre.
][
Det var netop den værktøjslinje som på mystisk vis var blevet væk/usynlig for mig. Hvordan det kan ske ved jeg ikke, men det lykkedes som sagt at få den frem igen.
Problemet er altså løst - jeg ville blot videregive løsningen til andre.
][
Nåeh, på den måde. Men det kunne også forstås som at der havde været en værktøjslinje i de tidligere versioner, som nu var "forsvundet" i 2.0. Det var sådan jeg havde forstået det...