Jeg læser hele tiden at der er avancerede unktioner i excel der ikke er understøttet i calc
Hvad er det for nogle? har de betydning for almindelige brugere eller det kun powerbrugere??
Hvis der er nogle der kender til de forskellige problemer vil jeg være glad for en post
Så vidt jeg ved er formlerne og deres opbygning standardiseret
forskel calc - excel
Moderator: Lodahl
-
Re:forskel calc - excel
Af hvad jeg hører, så er diagrammulighederne i Calc ikke på højde med Excels og så mangler Calc en indbygget SOLVER!
Writer kan næsten matche Word, mens jeg forstår at Excel på mange punkter er Calc overlegen... der er mere end bare sammenligning af funktioner inde i billedet.
Writer kan næsten matche Word, mens jeg forstår at Excel på mange punkter er Calc overlegen... der er mere end bare sammenligning af funktioner inde i billedet.
Re: Forskel calc - excel
Er det ikke den, der er i "Funktioner" -> "Målsøgning"? (I hjælpen under "Goal seek")?og så mangler Calc en indbygget SOLVER!
Vh
Ejnar
Ejnar
-
Hmm, det kan du have ret i, måske, men jeg ved det ikke. Jeg mener blot at jeg læste en hulens masse sukken over at der manglede en god solver i Calc, så det er nok noget avanceret stads der mangler...
I hvert fald er det noget i den stil her, der er udviklet til Calc, der mangler i Calc som den leveres fra ooo:
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic ... calc#48391
Er mit gæt... jeg er lidt ude på tynd is
I hvert fald er det noget i den stil her, der er udviklet til Calc, der mangler i Calc som den leveres fra ooo:
http://www.oooforum.org/forum/viewtopic ... calc#48391
Er mit gæt... jeg er lidt ude på tynd is

hvad f.... er solver for noget????? og hvad bruger man det til??
det med diagrammer lyder korrekt, men jeg har endnu ikke mødt en diagramtype som jeg ikke har kunnet lave. Drejer det sig om design?? eller er det reelt inholdsmæssigt hvad diagrammer angår???
det med diagrammer lyder korrekt, men jeg har endnu ikke mødt en diagramtype som jeg ikke har kunnet lave. Drejer det sig om design?? eller er det reelt inholdsmæssigt hvad diagrammer angår???
Goal seek og solver er ikke det samme.
Goal seek kan du lave en målsøgning efter en værdi ved at ændre på nogle celler.
Solveren kan bruges til at foretage lineær programmering.
Goal seek kan du lave en målsøgning efter en værdi ved at ændre på nogle celler.
Solveren kan bruges til at foretage lineær programmering.
Re: forskel calc - excel
thj01 wrote:
læssevis af word og excel filer for at se hvordan det tog sig ud i SO.
Det meste stod fint, men jeg lagde mærke til at felter fra excel ofte
blev wrapped i calc, altså at text/tal ikke kunne være inden for det
definerede felt, så feltet blev gjort højere, og info blev wrapped.
Nogen der ved om det stadig er sådan?
--
Kind regards,
Mogens Valentin
Nu laver jeg meget lidt i spreadsheets, men jeg lånte engang en cd medJeg læser hele tiden at der er avancerede unktioner i excel der ikke
er understøttet i calc
læssevis af word og excel filer for at se hvordan det tog sig ud i SO.
Det meste stod fint, men jeg lagde mærke til at felter fra excel ofte
blev wrapped i calc, altså at text/tal ikke kunne være inden for det
definerede felt, så feltet blev gjort højere, og info blev wrapped.
Nogen der ved om det stadig er sådan?
--
Kind regards,
Mogens Valentin
Tendenslinier i Calc?
Jeg bliver punket af en kollega, der ikke mener at OO Calc kan arbejde med tendenslinier - i modsætning til Excel. Jeg har fundet TENDENS- funktionen i hjælp, men min kollega kan tilsyneladende ikke få den til at virke,
Er der en der kan opgive en sybtaks der virker, eller blot forklare anvendelsen af tendensfunktionen for en "dummie"?
Vh Poul
Er der en der kan opgive en sybtaks der virker, eller blot forklare anvendelsen af tendensfunktionen for en "dummie"?
Vh Poul
Tendenslinier
Hej
Du kan sagtens lave tendenslinier (lineær regression, logaritmisk osv.)
Dobbeltklik på et af punkterne på grafen og vælg statistik. Så kan du vælge de forskellige grafer.
Men - selvom du kan se grafen, kan du ikke se forskriften! Den skal du ind at lave manuelt i et par celler.
Ex:
Lineær regression.
Marker 2 celler og tryk på funktionsvælgeren. Vælg nu linregr, vælg y-værdier og x-værdier og puf - så har du a, b i de to markerede celler.
Dette kan også laves for andre regressionstyper.
Venlig hilsen
Michael
Du kan sagtens lave tendenslinier (lineær regression, logaritmisk osv.)
Dobbeltklik på et af punkterne på grafen og vælg statistik. Så kan du vælge de forskellige grafer.
Men - selvom du kan se grafen, kan du ikke se forskriften! Den skal du ind at lave manuelt i et par celler.
Ex:
Lineær regression.
Marker 2 celler og tryk på funktionsvælgeren. Vælg nu linregr, vælg y-værdier og x-værdier og puf - så har du a, b i de to markerede celler.
Dette kan også laves for andre regressionstyper.
Venlig hilsen
Michael