gentag-knap og genvej for flyt overskrifter

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
gæst

gentag-knap og genvej for flyt overskrifter

Post by gæst »

jeg har ikke installeret den nye version da jeg er ret afhængig af programmet lige nu og ikke ønsker "beta-udfald", men jeg vil gerne pege på to ting fra ms-office, som jeg synes burde bygges i OO. den ene er gentage funktionen på f4, så den handling man netop har foretaget sig gentages, har man f.eks. formateret en celle og markerer en anden og trykker f4, formateres den på samme måde.

Den anden ting er at man i word kan flytte tekster ved at markere teksten, trykke ctrl shift og så flytte blokken op og ned med piletasterne.

mvh
winn nielsen
Kaaredyret

Re: gentag-knap og genvej for flyt overskrifter

Post by Kaaredyret »

gæst wrote:jeg har ikke installeret den nye version da jeg er ret afhængig af programmet lige nu og ikke ønsker "beta-udfald", men jeg vil gerne pege på to ting fra ms-office, som jeg synes burde bygges i OO. den ene er gentage funktionen på f4, så den handling man netop har foretaget sig gentages, har man f.eks. formateret en celle og markerer en anden og trykker f4, formateres den på samme måde.

Den anden ting er at man i word kan flytte tekster ved at markere teksten, trykke ctrl shift og så flytte blokken op og ned med piletasterne.

mvh
winn nielsen
Gentag funktionen savner jeg også i OOo, den har jeg virkelig brugt meget.

Det med at flytte blokken er vist med i OOo 2.0.
Peter Thomsen

Re:gentag-knap og genvej for flyt overskrifter

Post by Peter Thomsen »

Det med at flytte blokken er vist med i OOo 2.0.
Ja, i StarOffice er det med CTRL (altså, uden Shift).

Mvh
Peter

http://www.hardz.com
Post Reply