Hej alle!
Har aldrig været her før og jeg er så lost, og emnet er der sikkert i forvejen!
Men jeg skal bruge equation editor i word og 'tegnet' er der, men når jeg trykker siger den at der ikke er installeret programmet.. Og den kan ikke finde noget til at downloade.. Eller.. forstår?
Jeg skal virkelig bruge det, så please hjælp mig! Er så dum til computere!!
TAK!
Hjælp til inst. af equation editor i word.. PLEASE!
-
Re:Hjælp til inst. af equation editor i word.. PLEASE!
Hej Line
Du skal lige først vide at det her forum er for debat om OpenOffice, en anden programpakke!
Nå, men for lige at sætte dig på sporet, så er det man skal gøre i den slags tilfælde her, at gå ind via Start->Indstillinger->Kontrol Panel>Tilføj/Fjern Programmer og derfra kan du køre installationsprogrammet til Microsoft Office hvor man kan tilføje komponenter eller fjerne dem. Jeg har ikke gjort det længe selv, men Equation Editor ligger vist sidst i en kategori der hedder Office Værktøjer!
Du skal have den installations-CD klar som MS Office blev installeret fra!
Hvis du bruger Windows XP som vist er lidt anderledes end min udgave, så skal du måske finde kontrolpanelet.
Som sagt er du på et forkert forum hvis det her handler om Microsoft Word, så ekspertisen finder du nok ikke her. Hvis du bruger Writer fra OpenOffice og vil installere Equation Editor, så kræver det altså at du har Microsoft Office, det er ikke en lille gratis ting man kan download, desværre.
Good luck!
Du skal lige først vide at det her forum er for debat om OpenOffice, en anden programpakke!

Nå, men for lige at sætte dig på sporet, så er det man skal gøre i den slags tilfælde her, at gå ind via Start->Indstillinger->Kontrol Panel>Tilføj/Fjern Programmer og derfra kan du køre installationsprogrammet til Microsoft Office hvor man kan tilføje komponenter eller fjerne dem. Jeg har ikke gjort det længe selv, men Equation Editor ligger vist sidst i en kategori der hedder Office Værktøjer!
Du skal have den installations-CD klar som MS Office blev installeret fra!
Hvis du bruger Windows XP som vist er lidt anderledes end min udgave, så skal du måske finde kontrolpanelet.
Som sagt er du på et forkert forum hvis det her handler om Microsoft Word, så ekspertisen finder du nok ikke her. Hvis du bruger Writer fra OpenOffice og vil installere Equation Editor, så kræver det altså at du har Microsoft Office, det er ikke en lille gratis ting man kan download, desværre.
Good luck!
Hjælp til inst. af equation editor i word.. PLEASE!
Er der en "tilsvarende" funktion eller hvordan "håndterer" man (skrivning/tilretning af) ligninger i OOo?Kaaredyret wrote: ... Som sagt er du på et forkert forum hvis det her handler om Microsoft Word, så ekspertisen finder du nok ikke her. Hvis du bruger Writer fra OpenOffice og vil installere Equation Editor, så kræver det altså at du har Microsoft Office, det er ikke en lille gratis ting man kan download, desværre. ..
Det har vi vist alle været på et eller andet tidspunkt? Heldigvis er en af måderne at "komme over det" at bruge et forum som dette (selv om det, for at det rigtigt rykker, jo nok hjælper at stille spørgsmål om OpenOffice i et forum for OpenOfficeLine wrote: ... Er så dum til computere!! ..

-
Re: Hjælp til inst. af equation editor i word.. PLEASE!
Det er der! Nu er jeg ikke fra en naturvidenskabelig uddannelse, så jeg ved absolut intet om det ud over, at du starter det fraJanH wrote:Er der en "tilsvarende" funktion eller hvordan "håndterer" man (skrivning/tilretning af) ligninger i OOo?
Indsæt -> objekter -> formel
Jeg kan set at i den kommende OOo 2.0 synliggøres Math som et selvstændigt program (OpenOffice.org Math), med eget ikon i menuen etc, modsat nu hvor det skal startes som et OLE objekt (mig bekendt).
Hjælp til ligninger
Hej
Jeg har fået en opgave med ligniger men jeg ved ikke hvordan jeg skal regné dem
Her er de
7x - 8 = 5x + 4
Vil i ikke nok hjælpe..
Jeg har fået en opgave med ligniger men jeg ved ikke hvordan jeg skal regné dem
Her er de
7x - 8 = 5x + 4
Vil i ikke nok hjælpe..
-
Re: Hjælp til ligninger
I oooforum.tekstbehandling, skrev Guest:
på hvordan du løser lignende opgaver i din bog. Du bliver jo ikke
klogere af at vi giver dig svaret.
Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:
http://forum.mozilladanmark.dk/ eller nntp://news.sslug.dk/mozilladanmark.*
Egentligt ikke.. dette er skoleopgaver og der er garanteret 15 eksemplerJeg har fået en opgave med ligniger men jeg ved ikke hvordan jeg skal
regné dem
Her er de
7x - 8 = 5x + 4
Vil i ikke nok hjælpe..
på hvordan du løser lignende opgaver i din bog. Du bliver jo ikke
klogere af at vi giver dig svaret.
Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:
http://forum.mozilladanmark.dk/ eller nntp://news.sslug.dk/mozilladanmark.*
JabberID: jesper@jabbernet.dk
-
Re:Hjælp til inst. af equation editor i word.. PLEASE!
Jeg synes der efterhånden skrives en hel række skole- og lektierelaterede indlæg her, laver nogen mon sjov med os, eller tror de kære unge mennesker at dette er lektiehjælp.dk? 
Spørg en ven, lav lektier i grupper og hjælp hinanden, lån nogle bøger på biblioteket. Übung macht der meister!
En ting er sikkert, computere skal ikke lave jeres lektier, hvis I ikke LÆRER noget på egen hånd nu, så lærer I det næppe senere.

Spørg en ven, lav lektier i grupper og hjælp hinanden, lån nogle bøger på biblioteket. Übung macht der meister!
En ting er sikkert, computere skal ikke lave jeres lektier, hvis I ikke LÆRER noget på egen hånd nu, så lærer I det næppe senere.
Re: Hjælp til inst. af equation editor i word.. PLEASE!
Kaaredyret wrote:Det er der! Nu er jeg ikke fra en naturvidenskabelig uddannelse, så jeg ved absolut intet om det ud over, at du starter det fraJanH wrote:Er der en "tilsvarende" funktion eller hvordan "håndterer" man (skrivning/tilretning af) ligninger i OOo?
Indsæt -> objekter -> formel
Jeg kan set at i den kommende OOo 2.0 synliggøres Math som et selvstændigt program (OpenOffice.org Math), med eget ikon i menuen etc, modsat nu hvor det skal startes som et OLE objekt (mig bekendt).