Dansk stavekontrol i 1.9.65
Moderator: Lodahl
Dansk stavekontrol i 1.9.65
Hej!
Jeg har lige fået juleferie, og da jeg af den grund ikke får nogen opgaver
jeg skal aflevere, ville jeg prøve noget nyt. Jeg har i lang tid brugt Open Office med stor glæde, og her i nat omkring kl 1 så jeg at man kunne hente
open office 2.0 [eller snapshottet, 1.9.65].
Det er blevet super lækkert! Faktisk ville jeg mene det er pænere en selveste M$ office.
Jeg gemte en kopi af "Share" mappen fra min gamle OO installation, og nu ville jeg bare høre, om jeg på nogen måde kunne få dansk stavekontrol i den nye version?
2. spørgsmål: Hvornår regner man med at 2.0 er released? [behøver ikke at være på dansk, men med dansk stavekontrol] ?
Tak til dem der gad at læse dette!
Glædelig jul! Med venlige hilsener Daniel.
Jeg har lige fået juleferie, og da jeg af den grund ikke får nogen opgaver
jeg skal aflevere, ville jeg prøve noget nyt. Jeg har i lang tid brugt Open Office med stor glæde, og her i nat omkring kl 1 så jeg at man kunne hente
open office 2.0 [eller snapshottet, 1.9.65].
Det er blevet super lækkert! Faktisk ville jeg mene det er pænere en selveste M$ office.
Jeg gemte en kopi af "Share" mappen fra min gamle OO installation, og nu ville jeg bare høre, om jeg på nogen måde kunne få dansk stavekontrol i den nye version?
2. spørgsmål: Hvornår regner man med at 2.0 er released? [behøver ikke at være på dansk, men med dansk stavekontrol] ?
Tak til dem der gad at læse dette!
Glædelig jul! Med venlige hilsener Daniel.
Re:Dansk stavekontrol i 1.9.65
Undskyld, at jeg ikke søgte i forumet
Jeg har kørt guiden der finder nye sprog, og det virkede perfekt i 2.0.
Men stadigvæk vil jeg gerne vide, hvornår den udkommer, og om der er nogle store fejl der gør at den ikke er god at bruge til at skrive opgaver i.

Jeg har kørt guiden der finder nye sprog, og det virkede perfekt i 2.0.
Men stadigvæk vil jeg gerne vide, hvornår den udkommer, og om der er nogle store fejl der gør at den ikke er god at bruge til at skrive opgaver i.
-
Re: Dansk stavekontrol i 1.9.65
I oooforum.generelt, skrev thefool:
dokument kan gå tabt og der er fejl, så skal du lade være med at bruge
den.
Den endelige skulle komme i løbet af foråret.
Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum:
http://forum.mozilladanmark.dk/ eller nntp://news.sslug.dk/mozilladanmark.*
Det er en udviklingsversion. Hvis du ikke er indstillet på at ditMen stadigvæk vil jeg gerne vide, hvornår den udkommer, og om der er
nogle store fejl der gør at den ikke er god at bruge til at skrive
opgaver i.
den.
Den endelige skulle komme i løbet af foråret.
Jesper
--
JabberID: jesper@jabbernet.dk
Mange tak.
Jeg er vel indstillet på at det kan gå galt, da jeg ventede til ferien med at installere.
Men tak for svaret igen, og glædelig jul.
Jeg er vel indstillet på at det kan gå galt, da jeg ventede til ferien med at installere.

Men tak for svaret igen, og glædelig jul.
-
BRUG IKKE UDVIKLERVERSIONER TIL SERIØST ARBEJDE!
Så fik vi det på plads.
Hvis man skriver opgaver eller laver andet seriøst arbejde i udviklerversioner af programmer - og især af disse snapshots, der i virkeligheden er offentliggjort tidligt laboratoriearbejde, ikke 'public betas', så er man velsagtens også typen der elsker at spille russisk roulette!
For at være mere konkret, forrige snapshot crashede for et godt ord, smadrede filerne der blev efterladt som nul byte filer med mere. I nuværende snapshot er der ikke nødvendigvis kompatibilitet med de forrige snapshots, da programmørerne arbejder på det nye filformat lidt endnu, tuner lidt, etc.
Disse snapshots er til test og kun test, desværre får jeg oftere og oftere henvendelser fra folk, der som du fristes til at bruge disse snapshots og det er jo helt naturligt. Nye funktioner, bedre design og man har ventet så længe. Men ikke alle forstår hvad de sidder med foran sig.
OpenOffice.org selv deler kun ud af betaversioner fra forsiden, når de er i release candidate stadiet. Altså sidste version inden frigivelse. Det er der månedsvis til. Og selv der skal man ikke lave seriøst arbejde.
Det er heller ikke bare et spørgsmål om der er seriøse fejl i den nu; det skal der nok komme i næste snapshot, eller næste igen. Det er tit sket.
Især nu hvor der arbejdes på filformatet er det klogt at holde nallerne væk. Red dig selv!
Hilsen en filur, der med tiden har lært at jeg ikke kunne trøste folk der havde mistet deres data. Nogle var mere utrøstelige end den ringløse Gollum.
Glædedig jul

Hvis man skriver opgaver eller laver andet seriøst arbejde i udviklerversioner af programmer - og især af disse snapshots, der i virkeligheden er offentliggjort tidligt laboratoriearbejde, ikke 'public betas', så er man velsagtens også typen der elsker at spille russisk roulette!
For at være mere konkret, forrige snapshot crashede for et godt ord, smadrede filerne der blev efterladt som nul byte filer med mere. I nuværende snapshot er der ikke nødvendigvis kompatibilitet med de forrige snapshots, da programmørerne arbejder på det nye filformat lidt endnu, tuner lidt, etc.
Disse snapshots er til test og kun test, desværre får jeg oftere og oftere henvendelser fra folk, der som du fristes til at bruge disse snapshots og det er jo helt naturligt. Nye funktioner, bedre design og man har ventet så længe. Men ikke alle forstår hvad de sidder med foran sig.
OpenOffice.org selv deler kun ud af betaversioner fra forsiden, når de er i release candidate stadiet. Altså sidste version inden frigivelse. Det er der månedsvis til. Og selv der skal man ikke lave seriøst arbejde.
Det er heller ikke bare et spørgsmål om der er seriøse fejl i den nu; det skal der nok komme i næste snapshot, eller næste igen. Det er tit sket.
Især nu hvor der arbejdes på filformatet er det klogt at holde nallerne væk. Red dig selv!
Hilsen en filur, der med tiden har lært at jeg ikke kunne trøste folk der havde mistet deres data. Nogle var mere utrøstelige end den ringløse Gollum.
Glædedig jul

hehe ok
Det var egentligt mest for at se hvordan det så ud, og jeg må jo indrømme, at det er blevet flot. Men når juleferien er ovre går jeg over til 1.1.3 igen, for at slippe for at miste data.
men tak for svaret.

Det var egentligt mest for at se hvordan det så ud, og jeg må jo indrømme, at det er blevet flot. Men når juleferien er ovre går jeg over til 1.1.3 igen, for at slippe for at miste data.
men tak for svaret.
Jesper Krogh wrote:
Bare for at se den.
--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
Kan man installere den, uden at den laver lort i den 1.1.3 jeg har kørende?Det er en udviklingsversion. Hvis du ikke er indstillet på at dit
den.
Bare for at se den.
--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
Hvis du installerer 1.9.65 skal du vide, at programmet bliver denKan man installere den, uden at den laver lort i den 1.1.3 jeg har kørende?
Bare for at se den.
primære OOo på din maskine. Du kan så meget enkelt bagefter gå ind i
1.1.3
Hilsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
-
I oooforum.generelt, skrev Ivar Madsen:
De har lavet mange ting, så der ikke er problemer i at have flere
versioner installeret på samme tid. Men igen, det er en
udviklingsversion..
--
Det burde du kunne..Jesper Krogh wrote:
Det er en udviklingsversion. Hvis du ikke er indstillet på at dit
den.
Kan man installere den, uden at den laver lort i den 1.1.3 jeg har kørende?
Bare for at se den.

De har lavet mange ting, så der ikke er problemer i at have flere
versioner installeret på samme tid. Men igen, det er en
udviklingsversion..
--
Jesper Krogh wrote:
den, men lige vil være sikker på at den ikke laver ged i det på min
nuværende installation.
Jeg kan meget vel forstille mig at den har samme plaring af conf. filer, og
hvis så, så vil den jo let komme til at overskrive min nuværende, med koks
til følge, og det besvær vil jeg godt være foruden, så heller vente til
den er frigivet.
--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
Det er jeg helt på det rene med, det er også derfor jeg ikke bare installereMen igen, det er en
udviklingsversion..
den, men lige vil være sikker på at den ikke laver ged i det på min
nuværende installation.
Jeg kan meget vel forstille mig at den har samme plaring af conf. filer, og
hvis så, så vil den jo let komme til at overskrive min nuværende, med koks
til følge, og det besvær vil jeg godt være foruden, så heller vente til
den er frigivet.
--
Med venlig hilsen
Ivar Madsen
-
Jeg har OOo 1.1.3 DK, StarOffice 7, OOo 1.1.3 UK og OOo 2.0 liggende på samme maskine uden problemer med konfigurationer. OOo gemmer sin konfiguration i en undermappe der hvor du installerer en kopi af OOo, så jeg har altså 4 separate konfigurationer.
Det er så normalt den sidst installerede kopi der åbner dokumenterne, når man dobbeltklikker på ikonerne, det er det eneste problem... som kan være irriterende nok. Det er en møgopgave at ændre samtlige filassociationer hver gang man har opdateret en af de fire.
Det er så normalt den sidst installerede kopi der åbner dokumenterne, når man dobbeltklikker på ikonerne, det er det eneste problem... som kan være irriterende nok. Det er en møgopgave at ændre samtlige filassociationer hver gang man har opdateret en af de fire.
Hej!
Jeg har afinstalleret 1.1.3 for at installere 2.0.
Kan jeg godt beholde 2.0 og så installere 1.1.3 og dermed have alle accosiationer til 1.1.3?
Kan jeg godt beholde 2.0 og så installere 1.1.3 og dermed have alle accosiationer til 1.1.3?
-
I oooforum.generelt, skrev thefool:
--
Ja.Hej!
Kan jeg godt beholde 2.0 og så installere 1.1.3 og dermed have alle
accosiationer til 1.1.3?
--
-
Jeg har både OOo 1.1.3 og har haft 1.9 i flere udgaver gennem tiden under Win XP. Uden problemer mht. at have dem sideløbende på samme maskine. 1.9.x bliver hos mig ikke primær OOo. Heller ikke selvom den er installeret senest. Jeg antager det er fordi denne version benytter ander sufixer til filer. Windows associere fx en .sxw-fil med OOo 1.1.3 og en .oot-fil med 1.9.6. Denne "venlige" automatisering fra Windows' side kan jo være både god og ond. (Associeringen kan underkendes ved at vælge "My Computer -> "Tools" -> "Folder options")...JFM wrote:Hvis du installerer 1.9.65 skal du vide, at programmet bliver denKan man installere den, uden at den laver lort i den 1.1.3 jeg har kørende?
Bare for at se den.
primære OOo på din maskine. Du kan så meget enkelt bagefter gå ind i
1.1.3
Som andre har nævnt er det interesant at se på de nye snapshot releases. Men det er ikke for sjov! Gør det kun med filer, der er back-up af. Hvis du kaster dig ud i det, har jeg samme erfaring som Kaare - man kan have flere generationer af OOo på samme PC (Win XP).
Jeg tror, mange tror, at OOo-dev. projektets "snapshots" svarer til Mozilla projektets "Nightly builds". Det er jo også produkter under udvikling, men de er langt mere stabile end OOo's snapshots, som vitterlig ikke er for sjov, og som imho kun burde distribueres i en mere lukket kreds.
Måske OO.org har en formidlingsudfordring mht. hvad "Snapshots" er, og hvem de henvender sig til? Det lader det til.
Godt nytår!
Stig