#1 Hvis man har gemt en masse dokumenter som .sxw, og nu har fået word installeret, er det så muligt, efter at have afinstalleret OpenOffice, at konvertere disse .sxw til .doc?
Håber spørgsmålet er forståeligt?
#2 Man mister ikke de filer man har skrevet i OpenOffice, hvis man afinstallerer det vel?
filkonvertering
Moderator: Lodahl
-
Re:filkonvertering
1) http://www.oooconv.de/engine/OOOconv.php
2) Nej og ja, jeg husker fra en afinstallation engang at det sidste spørgsmål går på "vil du slette alle indstillinger og filer også" eller noget lignende, og at det vist sletter dokumenterne. Er det rigtigt? Hvis så, så er det i hvert fald den mest hjernedøde afinstallationsfunktion jeg i mit liv har set... damn en reinstallation og et øjebliks uopmærksomhed kan ende galt så.
Det er i hvert fald væk i de nye udviklerversioner. Men hold øje under en afinstallation.
Så husk... til den slags pjat og livets andre skøre øjeblikke... backup!
2) Nej og ja, jeg husker fra en afinstallation engang at det sidste spørgsmål går på "vil du slette alle indstillinger og filer også" eller noget lignende, og at det vist sletter dokumenterne. Er det rigtigt? Hvis så, så er det i hvert fald den mest hjernedøde afinstallationsfunktion jeg i mit liv har set... damn en reinstallation og et øjebliks uopmærksomhed kan ende galt så.
Det er i hvert fald væk i de nye udviklerversioner. Men hold øje under en afinstallation.
Så husk... til den slags pjat og livets andre skøre øjeblikke... backup!
Tak for linket. Dvs. jeg kan bruge det efter jeg har installeret MS Office 2k3 Pro?
Okay så når jeg afinstallerer, så skal jeg huske at jeg ikke sletter alt.
Og hvis det bagefter viser sig at filerne ikke vil åbne når de er sxw, så må jeg bruge dit link til at konvertere dem?
Og hvis det bagefter viser sig at filerne ikke vil åbne når de er sxw, så må jeg bruge dit link til at konvertere dem?
-
Ja, linket konverterer filerne til Microsoft Word format, men HUSK nu at konverteringen sjældent bliver 100% korrekt...gæst wrote:Tak for linket. Dvs. jeg kan bruge det efter jeg har installeret MS Office 2k3 Pro?
Linket kan du bruge uanset om der er OOo på din maskine... eller ej.
Hvis du har en masse filer i OOo format liggende på din maskine, så er der ikke den store grund til at afinstallere OOo, er der? Det er jo gratis og hvis du ikke beder det om at associere sig med Word-dokumenter, så spiller OOo slet ikke ind på dit arbejde med MS Office.