Makro i Writer

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Troelsha

Makro i Writer

Post by Troelsha »

Jeg er ved at lave et dokument i writer, hvor der skal være forskellige knapper, så man hurtig kan indsætte forhånds defineret tekster. Det har jeg også lavet på min egen computer, problemet er dokumentet skal bruges på mange computere, så det vil være super hvis makroerne kunne følge dokumentet, men der står min viden af, hvordan kan jeg gøre det???

Håber i kan hjælpe :)
Jens S

Re: Makro i Writer

Post by Jens S »

Troelsha wrote: Det har jeg også lavet på min egen computer, problemet er dokumentet skal bruges på mange computere, så det vil være super hvis makroerne kunne følge dokumentet, men der står min viden af, hvordan kan jeg gøre det???
Du åbner dit dokument hjemme, hvor du har lavet makro m.v. Gå til administrer makroer (Alt+F11). Her er nævnt 'Mine makroer', 'OpenOffice.org-makroer' og aktuelle dokument.odt . Peg på den sidste og dan et nyt modul1 her. Nu kopierer du makroer fra din standard bibliotek (Mine makroer som altid følger maskinen) til det nye modul.
Knapperne på dokumentet skal også redigeres for at kunne aktivere makroen på den nye placering. Gem dokumentet og makroer vil følge det.

Den slags tekstindsætning anvender man normalt Autotekst til. Autotekst følger ikke dokumentet, men kan kopieres som en fil fra computer til computer.

mvh
Jens
Post Reply