Hej.
Jeg har et spørgsmål, er det muligt at få yderkanterne på et indsat billede til at falme?, sådan at det ser ud til at det kommer til at gå i et med papiret?, og måske se lidt gammel ud. det er kun yderkanterne jeg mener, ikke noget med noget sort/hvid.......Jeg håber der er nogen der forstår hvad jeg mener, og kan hjælpe mig, Tak!
Hjælp: Billeder med falmede yderkanter?
Re: Hjælp: Billeder med falmede yderkanter?
Den effekt jeg tro du efterspørge, tror jeg ikke 100% er der!LH wrote:Jeg har et spørgsmål, er det muligt at få yderkanterne på et indsat billede til at falme?, sådan at det ser ud til at det kommer til at gå i et med papiret?, og måske se lidt gammel ud. det er kun yderkanterne jeg mener, ikke noget med noget sort/hvid.......Jeg håber der er nogen der forstår hvad jeg mener, og kan hjælpe mig, Tak!
Men i værktøjslinjen billeder, er der 2 effekter der render lidt i retningen af hvad du efter:
Transparent, går billedet gennemsigtig.
Under filter (tryllestaven), er der Sepia (aldersgulning), som får et billede til at se gammelt ud.
For begge effekter er det hele billedet der bliver berørt.
Hvis du åbner et Draw-dokument i stedet er der lidt flere muligheder, uden jeg dog tror at du kommer i mål med det du gerne ville.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Re: Hjælp: Billeder med falmede yderkanter?
Jeg kiggede lidt mere på Draw, og fandt noget der måske er meget interessant, dog ikke helt nem at betjene.esbe0184 wrote:Hvis du åbner et Draw-dokument i stedet er der lidt flere muligheder, uden jeg dog tror at du kommer i mål med det du gerne ville.
Prøv følgende:
Filer -> Ny(t) -> Tegning
Indsæt -> Billede -> Fra fil (find et billede og åben)
Højer klik på billedet og vælg Konverter -> Til kontur
Højer klik på billedet igen og vælg Flade og fanebladet Transparents
Her vælger du Farvegraduering
Type elipse
Vinkel "kan justere"
Kant 10%
Startværdi 100%
Slutværdi 0%
Hvis du vil bruge Sepia (aldersgulning) på billedet skal det gøres inden du konverter til kontur!
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Brug Photofiltre!
Jeg ville helt klar ty til f.eks. det gratis Photofiltre for at løse denne opgave.
Her kan man bruge de indbyggede "rammer" til at lave yderkanten "falmet" - og derefter sepia-værktøjet eller selv vælge en farvetone.
Det ta'r under 1 minut - og så er det gratis!
Link: http://photofiltre.free.fr/download_en.htm
Der kan også hentes dansk sprog samme sted!

Her kan man bruge de indbyggede "rammer" til at lave yderkanten "falmet" - og derefter sepia-værktøjet eller selv vælge en farvetone.
Det ta'r under 1 minut - og så er det gratis!
Link: http://photofiltre.free.fr/download_en.htm
Der kan også hentes dansk sprog samme sted!