fjernelse af linie

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
johnkurt

fjernelse af linie

Post by johnkurt »

Hej
Jeg bruger en linie med '*' som markering. Når jeg gør det, ændres den til en streg som jeg ikke kan fjerne igen.
1) Hvorfor ændres mine '*' til en linie ?
2) Hvorledes får jeg fjernet linien ?
hilsen
John
SME

Post by SME »

Så du indsætter en masse stjerner for at markere en linje?

Writer ændrer tilsyneladende stjernerne til en kant. For at redigere den, placere cursoren lige over den indsatte streg, og vælg "Formater" - "Afsnit..." og dernæst fanebladet "Kanter". Her kan du fjerne kanten.

For at undgå, at Writer ændrer dine stjerner, har du flere muligheder. Du kan helt fjerne funktionen under Autokorrektur ("Funktioner" - "Autokorrekturindstillinger..."), hvor du fjerner hakket i kolonnen "[S]" udfor "Anvend kant".
Hvis du blot vil undgå det denne ene gang, kan du vælge at afslutte din linje med et mellemrum inden du trykker Retur. Alternativt (og dette gælder ved alle autokorrektur) kan du fortryde handlingen. I Fortryd-listen vil den opstå som "Autoformat".
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
Jens S

Post by Jens S »

Hej

Når du starter en linje med mindst 3 *, - eller _ og afslutter med enter, dannes der aut. en hel linje. Det er en hjælpefunktion som tekstbehandlingsprogrammer har, og den kan i writer slås fra under Menu: Funktioner-Autokorrektur-Indstillinger og fjern markering fra 'Anvend kant'

Hvis du vil have linjen væk, går du til Menu:Formater - Afsnit - Kanter og fjerner linjen

mvh
Jens
johnkurt

tak for hjælpen

Post by johnkurt »

Det ser ud til at løse mine problemer så tak for hjælpen
hilsen
John
Post Reply