Hej
Jeg håber at det er det rigtige sted for min tråd
Ordbogen godkender "undertykke".
Jeg har tjekket at ordet ikke findes i min egen ordbog, eller i den liste som man kan downloade fra Stavekontrolden, og at den ikke er i autokorrektur.
Jeg kan ikke finde ud af hvorfor "undertykke" bliver accepteret i en dansk tekst.
Jeg er nød til selv at tilføje "undertrykke" i min ordbog.
Jeg arbejder i den nyeste version af OO og Stavekontroldens liste
mvh teis
Fejl i stavekontrollen?
Moderator: Lodahl
Re: Fejl i stavekontrollen?
Hej Teis
På dansk må navneord næsten altid sættes sammen, for at danne nye ord.
Om undertykke så ville blive brugt om folk der ikke var tykke nok til at komme på et julemærkehjem, ved jeg ikke.
Undertykke kommer af under og tykke som er 2 navneord.tehe wrote:Ordbogen godkender "undertykke".
Jeg har tjekket at ordet ikke findes i min egen ordbog, eller i den liste som man kan downloade fra Stavekontrolden, og at den ikke er i autokorrektur.
Jeg kan ikke finde ud af hvorfor "undertykke" bliver accepteret i en dansk tekst.
Om undertykke så ville blive brugt om folk der ikke var tykke nok til at komme på et julemærkehjem, ved jeg ikke.
Jeg har tilføjet undertrykke til ordbogen, på http://www.stavekontrolden.dk, så den vil komme med i næste udgivelse.tehe wrote:Jeg er nød til selv at tilføje "undertrykke" i min ordbog.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
-
Re: Fejl i stavekontrollen?
Ikke enig!esbe0184 wrote:Hej Teis
Undertykke kommer af under og tykke som er 2 navneord.tehe wrote:Ordbogen godkender "undertykke".
et under? - ja
en tykke? - Mnø! - et tykke? Mnø!
Så undertykke? NEJ!

skulle der blive tale om noget, så kan man måske forsvare "undertyk"

--
Linux er som en TeePee:
no Gates, no Windows and a working Apache inside
Linux er som en TeePee:
no Gates, no Windows and a working Apache inside