Hej
Jeg har et spørgsmål, hvis jeg ellers kan få det formuleret. Ooo flytter selv et nyt afsnit ned på næste side, hvis kun 2-3 linier af dette afsnit kan stå nederst på en side. Til tider ville det være rart, hvis man kunne slå denne funktion fra.
Jeg ved ikke, om det er det samme, der gør sig gældende i mit tilfælde. Jeg har en kæmpe tabel på 50 sider, som i virkeligheden næsten kun er tekst på tabelformat (prøve-beskrivelser), hvilket betyder at i nogle tilfælde står der en del tekst i en celle/række. Så hvis der ikke er plads til den sidste celle, så flytter Ooo den ned på næste side, hvilket til tider kan give nogle store huller indimellem. Jeg ved, at der er en funktion, hvor man kan vælge/fravælge opdeling af en tabel, men kan man gøre det samme indenfor de enkelte celler?? Det jeg søger, er at kunne opdele tekst stående i en celle over to sider. Kan dette lade sig gøre?
Mvh. Panda
opdeling af celler over to sider
Sideskift i afsnit
Jeg kan i hvert fald svare på dit første spørgsmål. Det styres af "Fransk Horeungekontrol"/"Horeungekontrol" i "Formater" -> "Afsnit", fanen "Tekstforløb".
De "franske" angiver det mindste antal linjer, du vil have i et afsnit før sideskift, og de andre det mindste antal linjer, du vil have i et afsnit efter sideskift. Fjern fluebenene, hvis OOo ikke skal styre det.
De "franske" angiver det mindste antal linjer, du vil have i et afsnit før sideskift, og de andre det mindste antal linjer, du vil have i et afsnit efter sideskift. Fjern fluebenene, hvis OOo ikke skal styre det.
Vh
Ejnar
Ejnar