Kan ikke sende mail med Libre office

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Redaktør: Lodahl

Besvar
starup
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. dec 2014 11:34

Kan ikke sende mail med Libre office

Indlæg af starup » 14. dec 2014 12:32

Hej
Jeg har et problem med at sende mail med Libre office , efter at have skrevet et dokument går jeg i filer>send>dokument som e mail, herefter får jeg denne fejl.

# Overskriften er: Ingen e-mail konfiguration. Libre office kunne ikke finde en fungerende e-mail konfiguration. Prøv at gemme dette dokument lokalt og vedhæft det fra din e-mail klient#

Hvis jeg gemmer dokumentet på skrivebordet og derefter vedhæfter det, er der ingen problemer, men man bør jo kunne gøre det den lette vej, ved følgende #filer>send>dokumenter som e mail, så skulle det gerne kunne sendes.
Jeg kører Windows 8.1 filen åbner automatisk Windows live mail.
Er der nogen som kan hjælpe??

Jens S
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 25. mar 2007 22:42

Re: Kan ikke sende mail med Libre office

Indlæg af Jens S » 21. dec 2014 16:22

LibreOffice søger efter en din standard mail-klient på samme måde som du har defineret din standard browser. Windows Live-mail er ikke en mail-klient, men noget web-mail, så vidt jeg ved. Jeg kan anbefale dig at bruge Mozilla Thunderbird og du kan muligvis også bruge den mail der findes i Windows 8

mvh
Jens

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster