Faktura

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Redaktør: Lodahl

Besvar
Killing
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. feb 2005 11:38

Faktura

Indlæg af Killing » 7. feb 2005 11:48

Har netop hentet open office og sidder og roder med det.
Mit problem er følgende.
Jeg har lavet en faktura til mit firma da dem der findes på nettet
ikke kan bruges.
Forstået på den måde at jeg ikke kan redigere dem i udseende og tekst.
Jeg mangler kun at indsætte en fakturatæller der automatisk tæller op
når jeg har udskrevet en faktura ( Trykket på print ) og kun når jeg har
udskrevet. Ikke noget med om morgenen at komme med et nyt nummer når maskinen igen startes op. Samt slette alt indskrevet på fakturaen men ikke den gemte version og må heller ikke slette de indtastede koder.
Ingen har indtil nu kunne forklare mig hvordan man laver en tæller eller hvor man kan finde en funktionel tæller

Derudover kan jeg heller ikke få indsat en skrive boks indeholdende
følgende ting :

Kundenavn Vare Antal pris print

Når jeg skriver under vare skal det der skrives, skrives et bestemt
sted på fakturaen. Ligesom de andre informationer.

Hele fakturaen er lavet i MICROSOFT EXEL og skulle gerne kunne
overføres til WORD for udskrift.

Selve kladen på fakturaen, altså udseendes mæssigt samt koderne skal
altid være den samme og skal på en måde gemmes så det ikke går tabt.
Kan selvfølgelig også bare fortrykke en masse fakturaklader så der kun
mangler al tekst på den samt alle udregningerne.
Hvem kan hjælpe mig med alt dette da jeg igennem snart 2 år har ledt
nettet igennem efter en fakturatæller uden resultat.

Ved at der er mange der også gerne kunne og vil bruge en så enkel
faktura uden at skulle bruge Summasumarum fra stone´s eller et andet program beregnet til en eller anden grønthandler på grøntorvet.
Derudover kan jeg i open office ikke finde knappen til at flette/merge
celler. Er den bevidst udeladt eller bare glemt ??

MVH
Henrik Hansen

PeterNL
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. maj 2015 14:00

Re: Faktura

Indlæg af PeterNL » 25. maj 2015 14:02

Hej Henrik,

Jeg vil anbefale, at du laver en "skabelon" som du har som en base. Også når du har ændrede oplysningerne til den enkelte kunde, så gemmer du som PDF, og printer/sender den til kunden.

Alternativt vil jeg anbefale dig, at benytte dig af en online service, som tilbyder og udskrive fakutarer. Det gør det meget lettere, og gør det også lettere for dig, at holde styr på. Det koster et symbolsk beløb, at bruge, men det er virkelige pengene værd!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster