Hvordan skrive GRÆSK tekst ind copy to Translate Google

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
bosol

Hvordan skrive GRÆSK tekst ind copy to Translate Google

Post by bosol »

Jeg vil gerne have forklaret på laveste brugerniveau og nemmeste måde så jeg ikke gang på gang skal afinstallere OpenOffice rydde op og geninstallere igen og igen.

Hvordan skriver jeg en GRÆSK tekst ind og copy til Translate Google for at få den på DANSK

Jeg tror ikke at OO kan bruges til det, har søgt og prøvet mig frem.
At bruge Windows Tegnoversigt i Wordpad er dødssygt.

Eller findes et FREE program med tilsluttet græsk tastetur.
Jeg kender godt de STORE græske bogstaver.
vh Bo
SME

Post by SME »

Hvis du ikke vil anvende OOo, er dette måske ikke det rette sted at spørge. Men jeg løb tilfældigvis ind i et problem for et par uger siden, som kan være din løsning:

Skift tastaturlayout til Græsk. Her er nogle links til hvordan du gør:
Link 1 - Link 2 - Link 3
Eneste ulempe er, at du ikke kan se på tastaturet hvilke tegn der findes hvor, men hvis du kigger på link 3, kan du se en oversigt og evt. udskrive den og lægge den ved siden af, indtil du lærer hvor tegnene ligger.
OOo 3.1 kører fint på Vista Home Premium.
esbe0184
Site Admin

Re: Hvordan skrive GRÆSK tekst ind copy to Translate Google

Post by esbe0184 »

bosol wrote:Hvordan skriver jeg en GRÆSK tekst ind og copy til Translate Google for at få den på DANSK

Jeg tror ikke at OO kan bruges til det, har søgt og prøvet mig frem.
Jeg er lidt i tvivl om hvad det er du spørger om, men jeg tro du vil finde denne udvidelse til OpenOffice.org interessant!

http://extensions.services.openoffice.o ... translator

Det er en udvidelse der lader dig markere noget tekst, som du så kan få oversat af Google Translate ved at trykke på en knap og vælg fra og til sprog, uden at du behøver at forlade OpenOffice.org brugergrænsefladen.
bosol wrote:Jeg tror ikke at OO kan bruges til det, har søgt og prøvet mig frem.
I OpenOffice.org hvis du gå i Indsæt -> Specialtegn..., kan du trykke på en sekvens af tegn til indsættelse. Du bruger enten musen, eller mellemrum og pil-tasterne.
Men det er næste lige så dårlig en løsning som den du bruger i dag.

I Windows Vista Ultimate (og måske andre Windows versioner) kan man i Start -> Kontrolpanel -> Internationale og sproglige indstillinger -> fanebledet Tastaturlayout og sprog -> Skift tastatur, tilføje græsk tastaturlayout under Generalt og under Værktøjslinjen Sprog kan man vælge Tildocket på proceslinjen.
Nu har du en hurtig måde at skifte mellem dansk og græsk tasteturlayout nede i proceslinjen.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
Post Reply